Rzeczy, które należy rozważyć przed zakupem pedelec w Wielkiej Brytanii

Rzeczy, które należy rozważyć przed zakupem pedelec w Wielkiej Brytanii

Pedelecs

Chociaż pedelecs są stosunkowo nową kategorią na rynku brytyjskim, jest kilka ważnych rzeczy do rozważenia przed zakupem. Ubezpieczyciele zazwyczaj niechętnie pokrywają te rowery, więc jeśli chcesz uzyskać najlepszą ofertę, musisz zrobić rozeznanie. Aby nie zostać oszukanym, upewnij się, że kupujesz swój pedalec od renomowanej firmy. Poniżej wymieniono kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiedni dla Twoich potrzeb.

Pedelecs znalazły popularność w Europie kontynentalnej, zwłaszcza w krajach o silnych tradycjach rowerowych. Rowery te wykorzystują silnik elektryczny do wspomagania pedałowania, a jeśli wolisz jeździć na zwykłym rowerze, możesz go wyłączyć. Pedelecs są nieco cięższe niż normalne rowery, ale będziesz w stanie pedałować z pełną prędkością bez pomocy silnika. Chociaż pedeleki są łatwiejsze w prowadzeniu, są również znacznie cięższe i większe niż zwykły rower. Silnik zwiększa również opór pedałowania.

Wybierając baterię do swojego pedeleka, weź pod uwagę jej efekt pamięci i trwałość. Akumulatory do pedelec są zazwyczaj litowo-jonowe lub NiMH, o pojemności do 15 amperogodzin przy napięciu 48 V. Oprócz pojemności akumulatora należy wziąć pod uwagę jego wagę i zabezpieczenia. Akumulator będzie wymagał częstego ładowania, dlatego zastanów się, jak długo będziesz nim jeździć, zanim go wymienisz.

W zależności od modelu, pedelec może być wspomagany pedałami lub w pełni elektryczny. Prędkość pedałowania ze wspomaganiem w pedelec może wynosić od 15,5 do 28 mph. Pedeleki z najmocniejszymi silnikami mogą osiągnąć nawet 28 mph! Pamiętaj jednak, aby nosić kask dopuszczający taką prędkość. Bezpieczeństwo Twojej rodziny i przyjaciół jest również priorytetem.

Może się okazać, że wymogi prawne dotyczące jazdy na rowerze elektrycznym są inne niż w przypadku motocykli. Jeśli chcesz używać swojego pedelec na ścieżkach rowerowych, musisz mieć brytyjskie prawo jazdy na rower. W UE pedeleki muszą być zarejestrowane jako pojazdy silnikowe. Będziesz również potrzebował kasku motocyklowego, aby jeździć tymi pedelekami po ścieżkach rowerowych. Tak więc, jeśli planujesz zakup roweru elektrycznego, upewnij się, że szukasz renomowanej firmy, która spełnia wszystkie wymogi prawne.

Bromptony

Brompton Electric to rower elektryczny, który wykorzystuje smartfon do wspomagania pedałowania. Rower posiada silnik z wewnętrzną przekładnią, który może wspomagać jazdę do 15 mph. Jest składany i dostępny w kolorze białym lub czarnym. Można wybrać rower dwu- lub sześciobiegowy, a akumulator można podnosić i opuszczać. Rower ma dwa ustawienia wysokości kierownicy i posiada ukryty port USB do ładowania telefonu. Rower będzie dostępny w USA w czerwcu.

Pedelecs z przepustnicą o pełnej prędkości

Dwa podstawowe typy rowerów elektrycznych to wspomaganie pedałami i przepustnica. Oba mają swoje wady i zalety. Rowerom ze wspomaganiem pedałowania brakuje funkcji dobrego przyspieszenia i dobrze skoordynowanej mocy. Inną wadą rowerów elektrycznych ze wspomaganiem pedałowania jest ich słaby czujnik kadencji, który może zakłócić jazdę. Który typ roweru elektrycznego jest dla Ciebie odpowiedni? Oto kilka punktów, które należy rozważyć przed wyborem następnego roweru elektrycznego.

Rowery elektryczne klasy 2 to pojazdy napędzane wyłącznie pedałami, których prędkość maksymalna wynosi dwadzieścia mil na godzinę. Silniki elektryczne w rowerach klasy 2 są zasilane różną ilością energii elektrycznej, a prędkościomierz informuje o wyłączeniu silnika, gdy rowerzysta osiągnie prędkość 20 mil/h. Najlepsze e-rowery klasy 2 powinny charakteryzować się dobrym rozkładem masy, mocnymi silnikami, dużymi bateriami, zintegrowanymi światłami i trwałymi komponentami.

Pedelecs to najpopularniejszy typ roweru elektrycznego na rynku. Pedeleki stały się bardzo popularne w Europie kontynentalnej, szczególnie w krajach o silnych tradycjach rowerowych. Silnik pedeleca uruchamia się podczas pedałowania. Pedeleki są również cięższe od zwykłych rowerów, ponieważ silnik stawia dodatkowy opór podczas pedałowania. Jednakże pedelec można przekształcić w normalny rower, gdy rowerzysta przyzwyczai się do jazdy na nim.

Poza trybem dławienia, rowery elektryczne ze wspomaganiem pedałowania mają również przepustnicę o pełnej prędkości. Silnik w tych rowerach generuje więcej energii niż w modelach ze wspomaganiem pedałowania. Oprócz rowerów elektrycznych ze wspomaganiem pedałowania, modele z przepustnicą są często używane do dostaw e-cargo, dostaw na ostatnią milę i codziennych dojazdów do pracy. Co więcej, rowery elektryczne z przepustnicą są dostępne również w wersjach klasy 3, które zazwyczaj mają większą prędkość maksymalną.

Rodzaj zakupionego roweru elektrycznego zależy od rodzaju użytkowania. Rowery elektryczne klasy 3 są przeznaczone do dojazdów do pracy. Rowery elektryczne klasy 1 są używane na szlakach rowerowych, gdzie są dozwolone. Jeśli szukasz roweru elektrycznego do zabawy i fitnessu, rozważ wersję Pedal-assist. Pedal-assist oferuje opcjonalną pomoc podczas jazdy, naśladując odczucia z tradycyjnego roweru.

Pedelecs z systemem hamowania regeneracyjnego

Hamowanie regeneracyjne to popularna funkcja w rowerach elektrycznych. Za każdym razem, gdy pedałujesz rowerem i naciskasz na hamulce, silnik zwraca energię do akumulatora. Może to zwiększyć całkowity zasięg roweru elektrycznego. Choć może się wydawać, że dodatkowa energia pochodząca z hamowania odzyskowego przyczyni się jedynie do poprawy komfortu jazdy, w rzeczywistości ma ona kilka zalet. Oprócz wymienionych powyżej korzyści, hamowanie odzyskowe zwiększa efektywność energetyczną roweru elektrycznego.

Koncepcja hamowania odzyskowego nie jest niczym nowym. Ten rodzaj układu hamulcowego jest już stosowany w samochodach elektrycznych i jest podobny do hamulców w konwencjonalnych rowerach. Dzieje się tak dlatego, że większość kierowców samochodów ma tendencję do jazdy w pobliżu ograniczenia prędkości podczas hamowania na zjeździe. Natomiast większość rowerzystów jeździ ze stosunkowo niewielką prędkością, często hamując dopiero na skrzyżowaniach. Energia hamowania odzyskana podczas hamowania odzyskowego jest następnie przechowywana w akumulatorze roweru, co pozwala na jego dłuższe działanie.

Hamowanie regeneracyjne jest korzystne z wielu powodów. Zwiększa żywotność baterii, ponieważ pozwala na dłuższą jazdę na jednym ładowaniu. Hamowanie odzyskowe pomaga przejechać dłuższy dystans podczas jazdy z góry. Jest to szczególnie przydatne w przypadku regularnego użytkowania roweru na terenach o dużym nachyleniu i spadku. Energia zgromadzona w akumulatorze jest następnie wykorzystywana do ładowania akumulatora roweru.

Hamowanie regeneracyjne również poprawia wydajność. Zamienia ono energię kinetyczną w energię elektryczną, a następnie oddaje ją do głównego akumulatora trakcyjnego. Na przykład system hamowania regeneracyjnego Stealth B-52 może odzyskać aż 10% swojego ładunku. Oznacza to, że możesz uzyskać większy przebieg z roweru elektrycznego i mniej czasu na pedałowanie. W ten sposób będziesz mniej zmęczony, a Twój rower elektryczny będzie dłużej służył.

Hamowanie regeneracyjne pomaga również odzyskać użyteczną energię ze stromych zboczy. System hamowania odzyskuje tę energię podczas pedałowania i przekazuje ją do akumulatora. Oprócz systemu hamowania odzyskowego, hamowanie odzyskowe posiada również mechanizmy zabezpieczające, które zapobiegają przeładowaniu akumulatora i skróceniu jego żywotności. Jeśli zastanawiasz się, czym jest hamowanie odzyskowe, możesz przeczytać więcej na ten temat w kolejnych akapitach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *