Rowery elektryczne od Hondy

Rowery elektryczne od Hondy

Jeśli szukasz roweru elektrycznego, to dobrze trafiłeś. Honda ma obecnie na rynku szeroką gamę rowerów, od MS01 po Honda City eBike. MS01 to pierwszy rower elektryczny od Hondy, który charakteryzuje się minimalistycznym designem i 65 milami autonomii. Został on opracowany we współpracy z marką detaliczną MUJI, a jego prostota i funkcjonalność są widoczne. Honda City eBike posiada 17-calowe koła ze stopu aluminium – tej samej wielkości co opony motocyklowe – oraz hydrauliczny przedni hamulec tarczowy. Elektroniczny rower posiada również oświetlenie LED i cyfrowy panel LCD.

MUJI

Rower elektryczny Honda MUJI jest efektem współpracy firmy Honda Motor z japońskim sprzedawcą detalicznym Ryohin Keikaku. Obydwie firmy zaprojektowały ten pozbawiony zbędnych elementów rower elektryczny, który ma przypaść do gustu młodym, miejskim fanom Muji. Firma wypuściła na całym świecie limitowaną edycję 5 000 sztuk roweru elektrycznego MS01, który kosztuje 743 USD. Posiada on silnik o mocy 400W i trójdzielną baterię litową 48V/20Ah. Może osiągnąć 15 mil na jednym ładowaniu.

Rower elektryczny Muji x Sundiro posiada silnik o mocy 400W, który jest dobry do osiągnięcia 25 km na godzinę. Bateria ma pojemność 48V/20Ah i daje około 65 kilometrów zasięgu. Lekka konstrukcja hulajnogi i bezdętkowe opony pozwalają na jazdę w każdym terenie i na różnych nawierzchniach. Posiada średni zasięg 65 km oraz ekran LCD. Wyposażona jest również w blokadę oraz wskaźnik baterii, który pokazuje ilość pozostałego w rowerze ładunku.

E-bike MS01 charakteryzuje się kompaktową konstrukcją, która komponuje się z wieloma innymi pojazdami Hondy. Wyposażony jest w 17-calowe opony bezdętkowe i silnik o mocy 400 W, który pozwala na jazdę z prędkością do 25 km/h. Jego bateria litowa 48V/20Ah jest wspierana przez system zasilania EBS. Zasięg e-bike’a MS01 wynosi 65 kilometrów, a pojedyncze ładowanie może z łatwością wystarczyć na półtorej godziny codziennego użytkowania.

Honda

Pierwszy elektryczny motocykl od Hondy ma pojawić się w 2020 roku i bazuje na podwoziu CB125R. Wyposażony jest w kompaktowy silnik elektryczny i przekładnię, a jego konstrukcja ma pasować do istniejącego podwozia motocykla. Pozwoli to na obniżenie zarówno kosztów R&D, jak i produkcji. Honda planuje również zaoferować motocykl w ograniczonej liczbie w Japonii, aby przetestować rynek. Rower elektryczny będzie kosztował około 2 400 funtów, co czyni go atrakcyjną propozycją dla wielu konsumentów.

Rower elektryczny Honda CR-V to kompaktowa i wygodna maszyna. Zasilany jest trójdzielną baterią litową 48V/20 Ah i może osiągać prędkość 25 km/h (16 mph). Zasięg wynosi około 65 kilometrów, a rower elektryczny wymaga zaledwie kilku godzin ładowania do pełnego naładowania. Niektóre z inteligentnych funkcji roweru elektrycznego Hondy obejmują bezkluczykowe odblokowywanie i ekran LCD, który pokazuje poziom naładowania baterii.

Honda MS01 to efekt współpracy japońskiej firmy detalicznej MUJI i Hondy. Elegancki, minimalistyczny design przemawia do estetyki MUJI „sleek, simple, and streamlined”. Jest zasilany technologią Hondy i został zaprojektowany przez dyrektora artystycznego Muji, Kenya Hara. Projekt ma wiele podobieństw do roweru Muji typu H. Rower posiada duże, 17-calowe przednie koło, przednie światło LED oraz tylne światło hamowania. Honda MS01 może jeździć od dwóch do trzech dni na jednym ładowaniu, co wystarcza na typowy dojazd do pracy.

Tesla

Choć nie ma wątpliwości, że Honda od dziesięcioleci wprowadza innowacje, jeśli chodzi o produkcję rowerów elektrycznych, to faktem jest, że rower elektryczny Tesli jest daleki od produkcji. Podczas gdy Musk wskazał, że firma może wkrótce wyprodukować elektryczny motocykl, nie działał jeszcze na tym pomyśle. W rzeczywistości, YouTuber o imieniu Casey Neistat jeździł na ściśle tajnym rowerze elektrycznym Tesla z poszyciem w stylu Cybertruck.

Nowy rower elektryczny nie jest prawdziwym motocyklem, ale jego koncepcja robi wrażenie. Podczas gdy CEO Tesli powiedział, że nie wejdzie ona w biznes motocyklowy, BMW już to zrobiło. Projekt jest imponujący, zwłaszcza interfejs użytkownika. Koncept Tesli Model B wykorzystuje kontrolę ciśnienia, aby obracać kierownicą niezależnie od kierowcy. Ma też niepozorny wyświetlacz, który pokazuje pojemność baterii i trasę. To świetny sposób na przemieszczanie się bez zatrzymywania się i zastanawiania, gdzie jest następna stacja benzynowa.

Seria e-N będzie produkowana w istniejących fabrykach. Japońska firma ma nadzieję na wprowadzenie na rynek co najmniej 10 różnych modeli w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma planuje eksportować e-NP1 do Europy do 2023 roku. W Chinach Honda sprzedała w 2017 roku 1,56 mln nowych pojazdów, z czego większość to samochody konwencjonalne i hybrydowe. W ubiegłym roku sprzedano zaledwie 10 000 rowerów elektrycznych. Ma nadzieję, że do 2040 roku sprzeda w Chinach co najmniej 800 000 rowerów elektrycznych.

Energica

Znany jako Energica, nowy rower elektryczny Hondy posiada system szybkiego ładowania i wydajne komponenty. Jego wysokiej klasy specyfikacje obejmują czas od 0 do 60 wynoszący zaledwie 3,5 sekundy i prędkość maksymalną 112 mil na godzinę. Choć liczby te mogą wydawać się imponujące, nie muszą świadczyć o tym, jak dobry jest to rower. Aby pomóc Ci zdecydować, czy jest to odpowiedni rower elektryczny dla Ciebie, przyjrzyj się bliżej.

Oprócz nowego wyglądu, Experia posiada zaktualizowaną baterię litowo-polimerową o pojemności 19,6 kWh przy 80-procentowym naładowaniu i 22,5 kWh przy pełnym naładowaniu. Chociaż producenci akumulatorów nie zalecają przechowywania w pełni naładowanych baterii pojazdów elektrycznych, większe akumulatory oznaczają lepszy zasięg, także w warunkach miejskich. A dzięki temu, że Experię napędza ten sam silnik elektryczny, bateria ma większą pojemność. Ponadto waży o połowę mniej niż poprzednicy, co czyni go łatwiejszym w obsłudze i utrzymaniu.

Energica to stosunkowo nowa marka od Hondy, ale założona przez 45-letnią firmę. Historycznie, Grupa CRP świadczyła usługi inżynieryjne, produkcję zaawansowanych materiałów i druk 3D dla niektórych wiodących firm na świecie, w tym Ferrari i Formuły 1. Sukces Energica nie ogranicza się jednak do strategii handlowej. Oprócz wzorowej inżynierii, firma rozszerzyła swój sektor pracowniczy, co było możliwe dzięki kampanii o nazwie #HumanCharge. Kampania #HumanCharge skupia się na rekrutacji i poprawieniu dobrobytu korporacyjnego, a ta inicjatywa spowodowała, że firma zatrudniła więcej profesjonalnych pracowników.

Alta Motors

Jeśli chodzi o rowery elektryczne, wiele osób zastanawia się nad nadchodzącym modelem od Alta Motors. Firma pracuje nad rowerami o wysokiej wydajności od ponad dekady i niedawno pozyskała 45 milionów dolarów w ramach kapitału wysokiego ryzyka. Współzałożyciel Tesli Elon Musk jest jednym z jej inwestorów. W marcu Alta ogłosiła umowę o wspólnym rozwoju z Harleyem Davidsonem w celu opracowania e-moto. Obie firmy planują zbudować model produkcyjny do przyszłego roku i obecnie otwierają placówkę badawczą w Dolinie Krzemowej. Harley odmówił jednak komentarza na temat tego partnerstwa, mimo że wspomniał, iż jest ono wciąż na wczesnym etapie.

Choć pierwotny plan Alta Motors, by konkurować ze specjalistycznymi gazowymi motocyklami terenowymi, okazał się szczytnym celem, firma skupiła się zbyt wąsko, by odnieść sukces w dziedzinie przedsiębiorczości. Choć aspiracja konkurowania z wysokiej klasy gazowymi rowerami terenowymi była godna podziwu, firma nie celowała w wystarczająco duży rynek, aby przyciągnąć inwestorów. Dziś jednak jest to zupełnie inny rynek. Typowy rower elektryczny będzie miał zasięg 80 kilometrów i będzie w stanie rozpędzić się do 137 mil na jednym ładowaniu.

Jak w przypadku większości rowerów elektrycznych, moc wyjściowa będzie się różnić w zależności od tego, ile rower ma masy. Niektóre rowery będą działać przez kilka godzin, podczas gdy inne będą miały ograniczony zasięg. W tym miejscu do gry wchodzi pakiet akumulatorów. Alta motors electric bike Honda został zaprojektowany tak, aby był zarówno lekki, jak i trwały. Jest wyposażony w gniazdo 230 V i można go ładować na każdym standardowym gniazdku ściennym. Chociaż ładowanie wymaga trochę dodatkowej pracy, rower elektryczny Alta Motors to prawdziwy rower elektryczny.

Harley-Davidson

Firma pokazała niedawno swój pierwszy w historii rower elektryczny – LiveWire. Zamiast słynnego v-twina, elektryczny rower wykorzystuje bezszczotkowe silniki prądu stałego i baterie. Motocykl jest również wyposażony w przednie i tylne zawieszenie, opony typu knobby oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Oprócz nowoczesnych funkcji, konstrukcja motocykla odzwierciedla zabytkowy wygląd dirt bike’a. Ma również klasyczny wygląd motocykla Harley-Davidson.

Motocykl elektryczny został zaprojektowany tak, aby odblokować moc i przyspieszenie na najwyższym poziomie za pomocą jednego obrotu przepustnicy. Nie ma gazu ani sprzęgła, a silnik elektryczny działa całkowicie na zasilaniu z akumulatora. Bateria w całkowicie nowym LiveWire zapewnia 146 mil jazdy po mieście i 95 mil po autostradach. Zaawansowane tryby jazdy roweru są również regulowane, a jego system Reflex Defensive Rider został zaprojektowany tak, abyś nie padł ofiarą nieprzewidzianych warunków drogowych.

Silnik w rowerze elektrycznym Harley-Davidson ma moc 11,2 KM, co pozwala mu osiągnąć prędkość maksymalną 127 mph. Choć może się to wydawać dużą mocą jak na rower elektryczny, ten motocykl może również poruszać się z prędkością 20 mil na godzinę jak zwykły. Firma planuje również produkcję elektrycznych rowerów dla dzieci. Jeśli jednak szukasz taniego roweru elektrycznego, powinieneś sprawdzić nową linię rowerów elektrycznych Harley-Davidson.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *