Kiedy szukasz eko roweru, chcesz taki, który jest przyjazny dla środowiska i umożliwia poruszanie się po mieście przy minimalnym wysiłku. Takie rowery są dostępne w dwóch rodzajach. Zarówno rowery elektryczne, jak i Pedelecs wykorzystują energię elektryczną. E-bikes są klasyfikowane jako e-bikes klasy 2 lub klasy 3, a Pedelecs są hybrydą obu. Chociaż istnieje kilka różnic między nimi, podstawowe cechy każdego z nich są takie same.
Pedelecs
Rower elektryczny Pedelecs eco bike to niezwykle popularna forma jazdy na rowerze. Występują w wielu modelach i są zaskakująco przystępne cenowo. W rzeczywistości po drogach poruszają się dziś setki milionów z nich. Pozwalają one ludziom o ograniczonej mobilności cieszyć się jazdą na rowerze i pomagają utrzymać samochody z drogi, pozwalając im dojeżdżać do pracy wygodniej. Dodatkowo, dają mnóstwo frajdy! Jeśli przez lata odkładałeś zakup pedelec, teraz jest na to czas.
Pedeleki są nieco droższe od standardowych rowerów, ale ich zalety przeważają nad tą wadą. Po pierwsze, mogą pomóc Ci zmniejszyć ilość potu, który produkujesz podczas jazdy rowerem do i z pracy. A ponieważ nie wymagają użycia przepustnic lub silników montowanych na nadgarstkach, są szczególnie dobre do ćwiczeń. Dodatkowo, silnik może pomóc Ci kontrolować strome odcinki jazdy, a także może pomóc Ci w bardziej komfortowym utrzymaniu tętna.
Rowery elektryczne klasy 2
Gdy szukasz nowego roweru elektrycznego, najlepszym rozwiązaniem są rowery elektryczne klasy 2. Rowery te są wyposażone w przepustnicę, dzięki czemu możesz kontrolować, ile mocy chcesz. Mają też inne prędkości maksymalne niż rowery elektryczne klasy 3. Poniżej można dowiedzieć się więcej o rowerach elektrycznych klasy 2. Rowery te mogą być zabawne i wygodne w wielu zastosowaniach. Są świetnym sposobem na świetny trening bez konieczności martwienia się o parkowanie czy gaz.
Jest to najszybszy „legalny” e-bike, z maksymalną prędkością 28 mph. Nie potrzebują one tablicy rejestracyjnej i są traktowane jako rowery. Musisz mieć co najmniej 17 lat, aby obsługiwać e-bike i powinieneś nosić kask, jeśli przewozisz pasażera poniżej 18 roku życia. Ponieważ mogą być szybkie, są świetne do długich dojazdów do pracy i podróży.
Class 3 e-bikes
Class 3 electric bikes są bardziej wydajne niż ich poprzednicy, ale nie są bez własnego zestawu ograniczeń. Rowery te są zakazane w wielu miejscach publicznych, w tym na drogach rowerowych, ścieżkach rowerowych, a nawet szlakach turystycznych i jeździeckich. Chociaż władze lokalne mogą wydawać rozporządzenia dopuszczające rowery elektryczne na niektórych szlakach, większość z nich jeszcze tego nie zrobiła. Jeśli chcesz wypróbować swój rower elektryczny, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, aby w pełni wykorzystać jego możliwości.
Po pierwsze, upewnij się, że znasz ograniczenie prędkości swojego roweru. Rowery elektryczne klasy 3 mają zazwyczaj maksymalną prędkość 28 mph. Niektóre rowery jeżdżą jednak szybciej, a za przekroczenie limitu można łatwo dostać mandat. W Kalifornii maksymalna moc silnika dla e-bike’a musi wynosić co najmniej 750W. Upewnij się, że znasz ograniczenie prędkości przed zakupem nowego roweru i bądź świadomy, gdzie jeździsz. Może być konieczne zrobienie kilku przystanków po drodze, aby naładować baterię przed ponowną jazdą.
E-rowery klasy 4
Jednym z pierwszych rowerów elektrycznych klasy 4 na rynku jest Schwinn Mendocino. Mendocino posiada silnik w tylnej piaście o mocy 250 W, baterię montowaną na bagażniku o pojemności 313 Wh, ramę typu step-through, tylny bagażnik o pojemności 55 funtów oraz dopasowane kolorystycznie błotniki, które chronią przed opryskami drogowymi. Mendocino posiada sześciobiegowy układ napędowy i przepustnicę sterowaną kciukiem.
Rowery te mogą osiągnąć prędkość do 20 mph dzięki samemu pedałowaniu. Nie są przeznaczone do wyścigów ani jazdy po ścieżkach rowerowych. Ponieważ mogą osiągać tak duże prędkości, rowery elektryczne klasy 4 nie są dozwolone na torach motocrossowych, osiedlowych ścieżkach rowerowych ani na terenie prywatnym. W związku z tym najlepiej nadają się do użytku miejskiego, gdzie ilość nawierzchni jest ograniczona. Pamiętaj jednak, że jeśli planujesz używać go na ulicach, upewnij się, że przestrzegasz przepisów dotyczących jego użytkowania.
Przepisy dotyczące e-rowerów różnią się w zależności od stanu. W Kalifornii, na przykład, jeźdźcy e-bike’ów klasy 3 muszą nosić kask, podczas gdy osoby na rowerach klasy 4 mają zakaz jazdy po ścieżkach rowerowych. Na szczęście nadal można jeździć e-bike’ami klasy 1 po standardowych drogach i autostradach, ale istnieje szereg ograniczeń. Aby dowiedzieć się więcej o przepisach obowiązujących w Twojej okolicy, przeczytaj ten artykuł i rozpocznij swoją podróż na rowerze elektrycznym.