Najlepsze sposoby oglądania wyścigów kolarskich

Top 5 rowerów Indoor Cycling

Istnieje wiele różnych rodzajów wyścigów kolarskich. W tym artykule omówimy Tour de France, Giro d’Italia, Mediolan-Sanremo i pościg drużynowy. Każdy z nich ma unikalny styl i zasady obowiązujące podczas wyścigu. Dowiedz się więcej o każdym wydarzeniu czytając dalej! Ten artykuł zawiera również wskazówki dla widza! Jakie są więc najlepsze sposoby na oglądanie wyścigów kolarskich? Oto kilka z naszych ulubionych! I nie zapomnij sprawdzić innych naszych artykułów, aby dowiedzieć się więcej!

Tour de France

Tour de France to wyścig kolarski, który odbywa się w całej Francji. Jest to najbardziej znany z wszystkich wyścigów kolarskich. Tour ma kilka kategorii, w tym zwycięstwa etapowe i klasyfikację ogólną. Zwycięzca etapu otrzymuje prestiż. Zwycięzcy etapów to między innymi sprinterzy, uciekający kolarze i inni. Oto niektóre z najbardziej pamiętnych momentów Tour de France. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o historii Tour de France i jej wielu aspektach.

Drużyny składają się zwykle z 20-22 kolarzy. Każdy etap jest mierzony czasem, a trzech najszybszych kolarzy z każdej drużyny jest sumowanych. Liderem zostaje kolarz z najniższym łącznym czasem. Istnieje również klasyfikacja młodych kolarzy, która jest zarezerwowana dla kolarzy poniżej 26 roku życia. System klasyfikacji różni się również w zależności od rodzaju etapu, przy czym etapy płaskie dają więcej punktów niż jazda na czas czy etapy górskie. Obecnie Belgia i Francja to jedyne drużyny narodowe, które wygrały Tour de France.

Bernard Hinault zdominował Tour de France pod koniec lat 70. Był trzecim kolarzem, który wygrał pięć wyścigów. Został pokonany tylko raz, przez Laurenta Fignona w 1984 roku. W edycji z 1987 roku zwycięzca był znacznie mniej oczywisty. Kilku poprzednich zwycięzców odeszło na emeryturę przed rozpoczęciem wyścigu, co sprawiło, że był on bardzo konkurencyjny. Jednak Stephen Roche wygrał wyścig w 1981 roku, kończąc tym samym jego passę zwycięstw.

Wyścig Tour de France był najpierw transmitowany w kronikach filmowych, a później stał się transmisją radiową na żywo. W 1932 roku gazeta sportowa L’Intransigeant transmitowała wyścig na żywo przez linie telefoniczne. W 1932 roku na krajowym kanale telewizyjnym wyemitowano pierwsze zdjęcia telewizyjne. Narodowy Kanał Telewizyjny użył dwóch kamer 16 mm i wysłał film do Paryża, aby został zmontowany. Od tego czasu jest on nadawany nieprzerwanie. Tour de France jest jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń kolarskich na świecie.

Giro d’Italia

Giro d’Italia to jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów kolarskich na świecie, obejmujący dziewięć etapów, w tym dwie próby czasowe. Wyścig rozpoczyna się w Budapeszcie od 9,2-kilometrowej jazdy indywidualnej na czas (ITT). Drugi dzień Giro charakteryzuje się płaskim podbiegiem przed dwoma skategoryzowanymi podjazdami. Ostatnie dwa etapy są pagórkowate, a ostatni z nich rozpoczyna się w mieście Cogne.

Klasyfikacja generalna wyścigu jest najbardziej prestiżową klasyfikacją. Klasyfikacja ta oparta jest na łącznych czasach kolarzy podczas całego trzytygodniowego wyścigu. O pozycji lidera klasyfikacji generalnej decyduje łączny czas uzyskany na koniec każdego etapu. Lider wyścigu otrzymuje również różową koszulkę, która jest wręczana na koniec każdego etapu. Jest ona często noszona przez zwycięzcę klasyfikacji generalnej lub najmłodszego kolarza.

Giro to wyścig kolarstwa górskiego. Większość wyścigu odbywa się we Włoszech, ale gospodarzami wyścigu jest kilka sąsiednich krajów. Niektóre etapy zaczynają się i kończą w sąsiednich krajach. Etapy otwierające wyścig prowadzą do Luksemburga i Belgii. Giro przebiega również przez Chorwację, Danię, Irlandię, Francję i Niemcy. Dziewiąty etap prowadzi kolarzy przez góry Apeninów i kończy się podjazdem na Blockhaus, jednym z najbardziej stromych podjazdów tegorocznego Giro.

Po raz pierwszy w historii Giro d’Italia, kolarz z Czarnej Afryki wygrał 10. etap wyścigu. Inne znaczące etapy wyścigu wygrał Erytrejczyk Biniam Girmay, który wygrał zmniejszony sprint grupowy. Ponadto wielu innych kolarzy znalazło się w pierwszej trójce. Jednak zwycięzca Giro, Stefano Oldani i Gijs Leemreize zajęli pięć pierwszych miejsc, a ostatni etap zakończył się sprintem grupowym.

Milan-Sanremo

Wyścigi kolarskie Milan-Sanremo są rozgrywane we Włoszech. Trasa prowadzi przez Lombardię, Piemont i w końcu Riwierę Włoską. Podjazdy są strome i techniczne, ale drogi są wystarczająco szerokie, aby utrzymać uciekających kolarzy w grupie. Ostatni zakręt znajduje się na 750 metrze przed metą. Paczka powinna dotrzeć do Cipressy o 16:25 czasu lokalnego, a finiszować będzie na Via Roma. Transmisję na żywo z wyścigu można oglądać na Eurosporcie, GCN+ i Sporza. Można go również oglądać na kanale Rai Sport 2.

Od czasu połączenia Tour de France z wyścigiem kolarskim Mediolan-Sanremo, trasa uległa zmianie. Ostatni podjazd, Poggio, został opuszczony w 2014 roku, ponieważ miał osuwiska. Od tego czasu Tour de France nie posiada żadnych podjazdów i przeniósł się z powrotem na sprinty. Sprinty są zdominowane przez zespół sprinterów, a Tour de France zmienił trasę, aby uczynić ją bardziej atrakcyjną dla sprinterów. W 2014 roku sprint wygrał Alexander Kristoff. W 2012 roku za nim uplasowali się Fabian Cancellara i Learco Guerra. W latach 40. ubiegłego wieku w sprincie dominowali Simon Gerrans i Fausto Coppi.

Wyścig Mediolan-San Remo ma opinię nieprzewidywalnego. Przez większą część wyścigu trasa jest płaska, ale pod koniec pojawiają się paskudne podjazdy. Sprinterzy wygrywali już ten wyścig, ale zawsze istnieje szansa, że ucieczka przejmie kontrolę nad wyścigiem. Ten wyścig to wciąż dwugodzinna podróż, a strefa neutralna ma 9,8 km długości. Pomimo swojej długości, Mediolan-San Remo stał się jednym z najbardziej ekscytujących wyścigów kolarskich na świecie.

Pościg drużynowy

Kiedy zespoły kolarskie rywalizują, celem jest dotarcie do mety jako pierwszy. Podczas gdy w sprintach o zwycięstwo walczy często kilku kolarzy, w pościgu drużynowym na czele znajduje się trzech zawodników i dwóch kolarzy. Drużyna to grupa kolarzy, którzy będą ścigać się ramię w ramię, a zespół może łączyć się w drużyny czteroosobowe na każdą rundę. Każdy kolarz w zespole powinien znać umiejętności pozostałych, ponieważ zespół może zakończyć się wspólnym przyspieszeniem na mecie.

W pościgu drużynowym każdy członek drużyny jedzie w zwartym szyku, używając zanurzenia, aby zminimalizować ogólny opór. Zawodnik prowadzący od czasu do czasu zjeżdża z toru i dołącza do zespołu z tyłu. Wyścigi drużynowe wymagają dużej ilości pracy zespołowej, a widzowie mogą zobaczyć niesamowitą prędkość wyścigową. Podstawowym celem jest dotarcie do mety jako pierwszy, przy jednoczesnym zminimalizowaniu całkowitego oporu.

Drużyny startujące w wyścigu drużynowym muszą zachować zimną krew podczas wyścigu. Trenerzy i kolarze muszą obliczyć najszybszą prędkość, która pozwoli im przejść do następnej rundy i do wyścigu medalowego. Pozycja ciała jest również czynnikiem w tym wydarzeniu. Aerodynamiczna pozycja pozwala kolarzowi zmniejszyć opór powietrza i zwiększyć prędkość. Podczas gdy kolarze sprintują na czele trasy, drużyna ma nadal prawo do dwóch falstartów.

Istnieją cztery rodzaje wyścigów drużynowych. W wyścigach mężczyzn drużyna wykonuje sprinty co 10 okrążeń, aby dotrzeć do mety. Drużyna, która wygra ostatni sprint, otrzymuje 20 punktów. Zawodnicy, którzy okrążają pole, tracą 20 punktów. Drużyna może zdobyć 20 punktów na każdym okrążeniu, ale traci jedno okrążenie, jeśli nie wyprzedzi głównego peletonu. Jeśli drużyna zdobędzie najwięcej punktów w każdym sprincie pośrednim, wygra wyścig.

Criterium

Wyścigi kolarskie Criterium należą do najbardziej popularnych rodzajów zawodów kolarskich. Są przyjazne dla widzów i wymagają kombinacji przyspieszania i zwalniania, pokonywania zakrętów i walki o pozycję. Techniczne wymagania tych wyścigów są dużą częścią ich atrakcyjności i możesz znaleźć taki wyścig w pobliżu siebie prawie co tydzień. Ale jeśli szukasz bardziej konkurencyjnego stylu jazdy, jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim zapiszesz się na Crit.

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi w criterium jest myślenie o nim jako o pasywnym podejściu. W rzeczywistości ta taktyka wymaga ogromnego wydatku energetycznego i silnej bazy kondycyjnej. Ten rodzaj wyścigów wymaga głębokiego doświadczenia i znajomości konkurencji. Celem Twojej strategii kondycyjnej i wyścigowej powinna być powtarzalność, przy czym Twoje ataki i reakcje powinny spadać tuż poniżej progu wytrzymałości beztlenowej. Należy unikać paniki podczas ataków i podejmować skalkulowane ryzyko, by pozostać w grupie.

Popularność wyścigów typu criterium stała się tak powszechna, że do największych wydarzeń w tej dyscyplinie należy Red Bull Last Stand, gdzie 50 najlepszych kolarzy na świecie walczy ze sobą. Sponsorowanie wyścigu przez Red Bulla podkreśla popularność tego sportu i spektakularne kraksy, jakie może on powodować. Oprócz emocji i wrażeń, wyścigi krytyczne są również niezwykle popularne. Jeśli więc chcesz zobaczyć profesjonalne kolarstwo krytyczne, rozważ udział w jednym z tych wydarzeń.

Jednym z najczęstszych błędów w wyścigach kolarskich jest nieumiejętność ustawienia się w odpowiedniej pozycji. Możesz łatwo skończyć na prowadzeniu, ale tylko wtedy, gdy odpowiednio się ustawisz. Większość wyścigów criterium ma zakręt pomiędzy 200 a 300 metrów od linii mety. Jeśli jesteś źle ustawiony, prawdopodobnie przegrasz sprint. Dobrym sposobem na uniknięcie tego jest jazda z przodu, ponieważ zawodnicy jadący z przodu mają zazwyczaj najlepszą pozycję do sprintu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *