Jak wybrać odpowiedni rower elektryczny

Jak wybrać odpowiedni rower elektryczny

Jeśli rozważasz zakup roweru elektrycznego, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Istnieją różne rodzaje rowerów elektrycznych, w tym z wymiennymi bateriami i silnikami pośrednimi. Różnice te mogą wpłynąć na rodzaj roweru, który ostatecznie kupisz. Oto jak wybrać najlepszy dla swoich potrzeb.

Klasyfikacja rowerów elektrycznych

Rowery elektryczne można skategoryzować według ich prędkości i cech. Podczas gdy niektóre można sklasyfikować jako rowery o niskiej prędkości, inne są bardziej podobne do motocykli. Różnica w ich prędkości i cechach sprawia, że lepiej nadają się do konkretnych typów dróg. Istnieje kilka różnych klas rowerów elektrycznych, z których wszystkie mają określone zasady dotyczące tego, gdzie można na nich jeździć.

Klasyfikacja rowerów elektrycznych różni się w zależności od stanu. Większość stanów uważa te rowery za rowery, ale inne stany mają konkretne wytyczne. W niektórych stanach rowery te są klasyfikowane jako motocykle, co wymaga posiadania prawa jazdy i ubezpieczenia. Aby uzyskać więcej informacji na temat wymogów prawnych dotyczących jazdy na rowerze elektrycznym, skontaktuj się z lokalnym departamentem policji.

W stanie Missouri rower elektryczny to rower z silnikiem o mocy 750 W lub mniejszej i nie może przekraczać 20 mph. Rowery elektryczne w innych stanach są klasyfikowane jako motorowery. W Wirginii Zachodniej rower elektryczny musi mieć silnik o mocy mniejszej niż 1000 watów. W Massachusetts rowerzyści muszą posiadać licencję i spełniać wymogi rejestracyjne. W Ohio klasyfikacja jest trójstopniowa: najtańszy to „pedelec”, a model z najwyższej półki to „e-bike”.

Rowery elektryczne klasy trzeciej mają największą prędkość maksymalną spośród wszystkich rowerów elektrycznych. Rowery klasy trzeciej mogą osiągać prędkość do 28 mph, ale muszą być napędzane pedałami przez rowerzystę. Ze względu na te ograniczenia, rowery elektryczne klasy trzeciej nie mogą być legalnie używane na wspólnych ścieżkach lub szlakach. Można ich jednak używać na ulicach miast i na ścieżkach rowerowych.

W przeciwieństwie do tradycyjnych rowerów, rowery elektryczne mogą być również używane na chodnikach. Rowerzysta musi nosić kask, aby chronić głowę i szyję. W wielu miastach obowiązują przepisy dotyczące jazdy na rowerze elektrycznym, w tym wymóg noszenia kasku. Prawo w niektórych miastach nie zabrania używania rowerów elektrycznych na chodnikach, ale przepisy dotyczące bezpieczeństwa mogą ich zabraniać.

Obecnie w USA obowiązują trzy różne klasy rowerów elektrycznych, przy czym klasa 1 dotyczy największej prędkości, a klasa 2 i klasa 3 – mniejszej. Jednak klasyfikacja rowerów elektrycznych nie została ujednolicona i są stany, które mają problemy z ich klasyfikacją.

Klasyfikacja e-rowerów

Rowery elektryczne są często klasyfikowane do różnych klas w zależności od ich możliwości. Niektóre z nich są rowerami o niskiej prędkości, podczas gdy inne są motocyklami. W zależności od ich prędkości, mogą one nie być legalne do jazdy po drogach lub ścieżkach rowerowych. Aby zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, system klasyfikacji ogranicza niektóre e-rowery do określonych miejsc.

Podczas gdy prawa dotyczące rowerów elektrycznych różnią się w zależności od stanu, większość stanów reguluje je podobnie do tradycyjnych rowerów. Na przykład w Nowym Jorku rowery elektryczne z silnikami o mocy mniejszej niż 750 W i pedałami nie są uznawane za rowery elektryczne. W stanach takich jak Kentucky, Nowy Jork, Luizjana i Oklahoma rowery elektryczne nie mogą przekraczać prędkości 20 mph i być wspomagane pedałami. Podobnie w Maryland i Maine, e-rowery są regulowane w taki sam sposób jak tradycyjne rowery.

Komisja Europejska sklasyfikowała również e-rowery w oparciu o ich źródło zasilania, które może obejmować pedały lub silniki elektryczne. Istnieją trzy główne typy e-bike’ów, a mianowicie pure e-bikes, power-assisted e-bikes oraz pedelecs.

Pomimo ich stosunkowo niskiej prędkości, e-rowery z silnikami wspomaganymi przepustnicą są legalne na górskich szlakach rowerowych i ścieżkach rowerowych. Jednak niektóre stany i miasta nałożyły na te e-rowery dodatkowe ograniczenia, takie jak zakaz używania ich w określonych typach terenu. Na przykład, rowery klasy 2 z napędem dławieniowym nie mogą być legalne na górskich szlakach singletrack, ponieważ wykazano, że powodują one więcej szkód fizycznych w terenie. Lepiej sprawdzają się na wielofunkcyjnych szlakach OHV i trudnych trasach off-road.

Stan Michigan reguluje rowery elektryczne podobnie jak standardowe rowery i używa trzypoziomowego systemu klasyfikacji dla tych rowerów. W Północnej Dakocie rower elektryczny jest uznawany za e-bike, jeśli posiada technologię wspomagania pedałowania i prędkość maksymalną 20 mph. W Wisconsin rower elektryczny jest motocyklem i musi być zarejestrowany, a rowerzysta musi mieć ważne prawo jazdy.

Rowery elektryczne z silnikami wspomaganymi pedałami są klasyfikowane jako eBikes klasy 3. Rowery elektryczne klasy 3 mają maksymalną prędkość 20 mph oraz prędkościomierz. Nie można nimi jeździć po wspólnych szlakach, ale są legalne na ścieżkach rowerowych. W niektórych miastach europejskich rowery klasy 3 są traktowane jak pojazdy mechaniczne i wymagają specjalnych licencji oraz przepisów bezpieczeństwa.

Klasyfikacja e-rowerów z wymienną baterią

Wymienna bateria jest jedną z zalet roweru elektrycznego. Rowery te można łatwo przechowywać w garażu. Korzyści płynących z takiej konstrukcji jest wiele. Bateria jest lekka, łatwa do wyjęcia i zapewnia elastyczność. Wyjmowana bateria pozwala również na łatwy transport i ładowanie jej z różnych miejsc.

Bateria w rowerze elektrycznym jest ważnym elementem. Będzie on decydował o wydajności roweru. Różne baterie mają różne cechy i wydajność. Niektóre baterie są wyjmowane, inne zaś wbudowane w rower. Oto kilka cech każdego typu. Jeśli chcesz kupić wydajny akumulator, pamiętaj, aby wziąć pod uwagę następujące czynniki.

Pozycja i system akumulatora – To, czy akumulator jest wyjmowany czy zintegrowany, jest kluczowym czynnikiem decydującym. Zintegrowane akumulatory są zwykle montowane w przednim rejonie ramy. Dzięki temu można je łatwo wyjąć, ale trzeba mieć do tego procesu odpowiednie narzędzia i sprzęt. Jeśli bateria wymaga wymiany, najlepiej zabrać rower do sklepu rowerowego w celu przeprowadzenia konserwacji lub naprawy.

Pojemność baterii i wydajność silnika – Zasięg to jeden z najważniejszych aspektów e-bike’a. Pojemność baterii, wydajność elektroniki napędowej oraz wydajność silnika zadecydują o tym, jak daleko pojedzie e-bike. Niektóre rowery są wyposażone w hamowanie regeneracyjne, które spowalnia rower przed zadziałaniem klocków hamulcowych, zwiększając tym samym jego zasięg. Inne posiadają superkondensatory lub ogniwa paliwowe, które zwiększają żywotność baterii.

Umieszczenie baterii – Niektóre rowery elektryczne mają baterie ukryte za rurą podsiodłową. Inne są zaprojektowane z wyjmowaną baterią pod tylnym bagażnikiem. Typowym przykładem tego typu baterii jest Schwinn Mendocino cruiser. Modele te mają zazwyczaj silnik o mocy 250 W.

Pojemność baterii – Rozmiar baterii będzie miał wpływ na to, jak długo Twój e-bike może jeździć między ładowaniami. Zazwyczaj wymienna bateria wystarcza na około godzinę. Jest to ważny czynnik decydujący o wyborze odpowiedniej baterii. Powinieneś również wziąć pod uwagę swój dojazd do pracy i dystans, który planujesz pokonać.

Klasyfikacja rowerów elektrycznych z silnikiem środkowym

Rowery elektryczne z silnikiem środkowym są mniejsze niż z silnikiem w piaście i dlatego mogą być bardziej kompaktowe i lekkie. Nowe rowery z silnikiem środkowym firmy Bafang, na przykład, mają wagę silnika mniejszą niż 5 funtów i są prawie całkowicie ukryte w ramie roweru. Ta cecha sprawia, że rowery elektryczne ze średnim silnikiem są niezwykle ukradkowe, ponieważ wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy, że są one elektryczne.

Klasyfikacja rowerów elektrycznych ze środkowym silnikiem jest bardzo ważna, aby zapewnić, że rowery są bezpieczne i legalne do jazdy. Kalifornia była pierwszym stanem, który narzucił ten standard, a 32 stany poszły w jego ślady. Standard ten pomoże wyeliminować zamieszanie wśród konsumentów, zwiększyć bezpieczeństwo i zachęcić do ekologicznego transportu.

Podczas gdy wiele osób myśli o rowerach elektrycznych jako o wygodzie dla mieszkańców miast, istnieje kilka różnych typów. Najpopularniejsze są rowery elektryczne z napędem dławikowym. Choć są one wygodne do jazdy po mieście, rowery elektryczne z napędem dławikowym świetnie nadają się również do jazdy turystycznej. Zasięg roweru elektrycznego zależy jednak od wielkości jego baterii.

Rowery elektryczne ze środkowym silnikiem są często klasyfikowane jako klasa 3 lub klasa 4. Rowery klasy trzeciej są przeznaczone do krótkich podróży, natomiast rowery klasy czwartej najlepiej sprawdzają się na długich trasach. Moc roweru klasy trzeciej jest wystarczająca do osiągnięcia prędkości do 20 mph.

Rowery elektryczne ze środkowym silnikiem mają niżej położony środek ciężkości i wyższy moment obrotowy niż ich odpowiedniki z napędem w piaście. Konstrukcja ze średnim silnikiem może być również bardziej komfortowa dla rowerzysty. I chociaż rowery elektryczne ze średnim silnikiem są droższe, korzyści z nich płynące są na ogół więcej niż warte.

Bezpieczeństwo to kolejna kwestia. Ostatnie badanie wykazało, że rowery elektryczne mają wyższe ryzyko zderzenia z pojazdem silnikowym podczas zbliżania się do skrzyżowania niż rower konwencjonalny. Jednak badanie nie wykazało różnicy w liczbie rzeczywistych konfliktów pomiędzy tymi dwoma typami pojazdów.

Podczas gdy silnik w piaście jest uważany za króla silników e-bike’ów, rowery elektryczne ze średnim silnikiem szybko nadrabiają zaległości. Oba mają swoje zalety i wady, więc to do Ciebie należy wybór najlepszego dla Twoich potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *