Czego szukać w lampce rowerowej

Czego szukać w lampce rowerowej

Zanim kupisz nową lampkę rowerową, upewnij się, że wiesz, czego szukać. Powinieneś wybrać lampkę, która ma odpowiednią wartość lumenów, żywotność baterii i czas pracy. Powinna również posiadać odbłyśnik na pedale. Następnie możesz rozpocząć zakupy lampki, która spełnia wszystkie Twoje wymagania. Istnieje wiele różnych modeli dostępnych, więc nie zapomnij rozejrzeć się za najlepszą ofertą. Wtedy będziesz jeździł w pełni bezpiecznie.

Wartość lumenowa

Wartość lumenowa lampki rowerowej to przydatny sposób na określenie jasności lampki rowerowej. Zazwyczaj im wyższa liczba, tym bardziej jasna jest lampka rowerowa. Jednak liczba ta jest myląca, ponieważ rzeczywista jasność lampki rowerowej zależy od różnych czynników. Maksymalna jasność lampki może być zawyżona nawet o 40%, dlatego najlepiej wybrać lampkę, której liczba lumenów jest niższa niż liczba, z jaką dojeżdżasz do pracy.

Najlepiej unikać zakupu lampki rowerowej o mocy 1600 lumenów, chyba że mieszkasz w dobrze oświetlonym mieście. W takich sytuacjach prawdopodobnie najlepiej sprawdzą się lampki o mocy od 200 do 400 lumenów. Jeśli jeździsz rowerem po zmroku, tylne światło o mocy 50-100 lumenów będzie wystarczające. Dodanie odblasku do lampki rowerowej również zwiększy bezpieczeństwo.

Możesz również poszukać lampek o niskiej jasności z trybem migającym. Dzięki temu będziesz widoczny dla innych kierowców. Ponadto, lampki o niskim natężeniu światła zużywają mniej baterii i działają dłużej. Są też łatwiejsze w montażu niż światła o dużej jasności. Nie ma nic gorszego niż uszkodzone światło rowerowe podczas jazdy. Nie ma potrzeby, aby utknąć w ciemności. Na szczęście na rynku jest wiele niedrogich lampek rowerowych. Można je łatwo znaleźć na Amazon za 15 dolarów lub mniej.

Przy zakupie lampki rowerowej należy wziąć pod uwagę swoje przyzwyczajenia związane z dojazdem do pracy. Możesz chcieć skorzystać z dobrze oświetlonych miejsc podczas jazdy w ciągu dnia, podczas gdy dojazdy wieczorem mogą odbywać się na słabo oświetlonych drogach. Może się zdarzyć, że z lampką rowerową o słabym świetle będziemy jeździć po nieoświetlonym terenie. Lampka o mocy 200-600 lumenów z możliwością migania jest idealnym rozwiązaniem dla wielu osób dojeżdżających do pracy.

Czas działania

Reklamowane lumeny lampki rowerowej to średnia moc w ciągu pierwszych trzech minut działania. Po tym okresie światło jest ograniczane do pięćdziesięciu do sześćdziesięciu procent pierwotnej mocy. Czas działania to po prostu czas potrzebny na przejście od 100% mocy do 10% mocy. Nie ma jasnej definicji wskaźnika lub krzywej, która opisuje ten okres. Dlatego reklamowany czas działania lampki rowerowej jest w dużej mierze bez znaczenia.

Baterie

Inwestycja w lampkę rowerową to świetny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa i widoczności podczas jazdy na rowerze. Należy jednak wiedzieć, że lampki rowerowe wymagają odpowiedniego przechowywania baterii. Najlepiej jest przechowywać je na poziomie od 50% do pełnego naładowania, z maksymalnym napięciem 2,50V/komórkę. Jeśli bateria zostanie całkowicie rozładowana, lampka nie będzie działać i będzie wymagała ponownego naładowania. Nigdy nie należy pozostawiać światła i akumulatora podłączonych podczas przechowywania, ponieważ spowolni to ładowanie i skróci żywotność światła. Ponadto należy przechowywać ją w suchym, chłodnym miejscu. Skrajne ciepło może skrócić żywotność baterii.

Wymiana baterii w lampce rowerowej jest bardzo prosta. Baterie znajdują się wewnątrz komory lampki. Wystarczy odkręcić korek i zdjąć obudowę, aby uzyskać dostęp do baterii. Należy wymienić baterię i przetestować ją, przesuwając lampkę na uchwycie montażowym. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że lampka działa prawidłowo i nie musisz za każdym razem kupować nowych. Baterie do lampek rowerowych są łatwe do wymiany i są niedrogie. Jeśli szukasz nowego światła do swojego cyklu, czas zainwestować w nową baterię.

Większość lampek rowerowych zawiera dziś baterie litowo-jonowo-polimerowe, które są podobne do tych używanych w telefonach komórkowych. Zaletą stosowania baterii litowo-jonowo-polimerowych jest to, że są one lekkie i małe oraz można je łatwo ładować za pomocą kabla USB. W przeszłości baterie do lampek rowerowych były wykonywane z akumulatorków NiCad lub NiMH, które wyglądały jak starego typu.

Akumulatory Li-ion są najpopularniejszym typem akumulatorów do lampek rowerowych na rynku. Są one najbardziej lekką opcją i mają najlepszy stosunek energii do wagi. Te baterie mogą trwać przez kilka godzin, jeśli są odpowiednio utrzymywane. Mogą być jednak niebezpieczne, jeśli zostaną przeładowane lub rozładowane. Ważne jest, aby pamiętać, że bateria straci trochę ładunku po miesiącu i że można ją bezpiecznie wymienić. Ważne jest, aby podczas wymiany baterii postępować zgodnie z instrukcjami.

Wymóg dotyczący odblasków na pedałach

Przepisy dotyczące bezpieczeństwa rowerów pedałowych dotyczą wszystkich nowych rowerów w Wielkiej Brytanii. Przepisy te wymagają, aby rowerzyści posiadali na rowerach dodatkowe elementy odblaskowe, które nie są wymagane przez przepisy dotyczące oświetlenia pojazdów drogowych. Odblaski te są często żółte lub białe i muszą być zamontowane zarówno z przodu, jak i z tyłu pedałów. Chociaż niektóre sklepy rowerowe mogą nie być chętne do instalowania tych odblasków, najlepiej jest, aby rowerzyści przestrzegali tych przepisów, aby zapobiec wypadkom.

Rowery muszą być wyposażone w światło rowerowe w godzinach wieczornych i wczesnoporannych. Chociaż przepis ten nie działa wstecz, rowery wyprodukowane przed 1985 rokiem mogą nadal posiadać białe światło przednie. Prawo nie wymaga również odblasków na pedałach w ciągu dnia. Nawet jeśli cykl jest wykonany ze stali, nadal jest bezpieczny do korzystania w nocy. Jeśli jednak jeździsz na rowerze w nocy, zaleca się posiadanie lampki rowerowej na pedałach.

Chociaż pierwotne przepisy RVLR nie wspominały o lampkach błyskowych, zostały one zmienione w 2005 roku. Zmiana ta oznacza, że światło rowerowe, które miga od 60 do 240 razy na minutę, musi być zgodne z przepisami. Światła migające muszą również spełniać minimalne wymagania dotyczące jasności. Jednak światła migające nie są legalne, jeśli mają białe światło przednie. RVLR reguluje użycie świateł migających na lampach rowerowych.

Niektóre pedały mogą nie pozwalać na stosowanie odblasków w pedałach. Chociaż niektórzy producenci wprowadzają je jako obowiązkowe, przepisy często pozostają w tyle za technologią świateł rowerowych. Z tego powodu niektóre pedały nie mogą pomieścić dodatkowych odblasków, jedyną alternatywą jest stosowanie odblaskowych opasek na ramię. Przepisy mają na celu ochronę rowerzystów przed wypadkami drogowymi, ale zasady mogą się zmienić. Ważne jest, aby rowerzyści przestrzegali wszystkich wymogów dotyczących oświetlenia rowerowego i upewnili się, że używają odpowiedniego sprzętu.

Odblaski na pedałach mają za zadanie poprawić Twoją widoczność, ale same nie dają wystarczającej ilości światła. Oprócz odblasku, rowerzysta powinien używać również lampki rowerowej. Nie tylko ułatwi to innym zmotoryzowanym dostrzeżenie rowerzystów, ale także pomoże oświetlić zagrożenia drogowe. Od czasu wprowadzenia pierwszych przepisów dotyczących oświetlenia rowerowego, przepisy uległy zmianie. Dlatego ważne jest, by aktualizować prawo, by nadążać za postępem technologicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *