Przed zakupem baterii do swojego e-roweru, kluczowe jest zrozumienie jak działają różne baterie. W tym artykule omówimy różne rodzaje baterii, w tym litowo-jonowe, X-go oraz Unit Pack Power (UPP).
Baterie litowo-jonowe
FDNY zatweetowało o wskazówkach dotyczących bezpieczeństwa baterii litowo-jonowych po czterech incydentach 21 kwietnia. Baterie e-bike’ów, które brały udział w zdarzeniach były litowo-jonowe. FDNY jest świadome ryzyka związanego z bateriami do rowerów elektrycznych ze względu na wcześniejsze przypadki pożarów baterii litowo-jonowych. Ważne jest, aby wiedzieć o bezpieczeństwie baterii litowo-jonowych, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas jazdy. W ciągu ostatnich kilku lat FDNY zareagowało na co najmniej cztery zgłoszenia pożarów spowodowanych przez baterie litowo-jonowe w rowerach elektrycznych i skuterach elektrycznych.
Baterie litowo-jonowe są bardzo wydajne i mogą dostarczyć wystarczającą ilość energii dla Twojego roweru elektrycznego. Mają długi okres przydatności, niski poziom samorozładowania oraz są lekkie i ergonomiczne. Baterie litowo-jonowe mają również długą żywotność i są w stanie wytrzymać wysokie temperatury. Są tanie w produkcji i mają długą żywotność. Można się spodziewać, że będą używane nawet przez pięć lat.
Akumulator litowo-jonowy to najpopularniejszy wybór wśród akumulatorów do e-bike’ów. Jego waga i pojemność są niezrównane. Akumulatory litowo-jonowe mają najwyższą pojemność właściwą. W przeciwieństwie do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, w akumulatorach litowo-jonowych nie występuje efekt pamięci. Akumulatory litowo-jonowe muszą być okresowo ładowane i mogą wytrzymać do 400 cykli. Jak każdy inny akumulator, baterie litowo-jonowe mają pewne wady. To główne czynniki decydujące o wyborze akumulatora do e-bike’a.
Akumulator do roweru elektrycznego X-go
Akumulator do roweru elektrycznego X-go jest jedną z najbardziej znanych ikon w świecie akumulatorów do e-bike’ów. Wykorzystuje wysokiej jakości baterie litowo-jonowe i został specjalnie zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby rowerzystów w różnych sytuacjach transportowych. Jego czas ładowania wynosi od trzech do pięciu godzin, a ogniwa litowo-jonowe można ładować do 1000 razy. Ponadto, rowery elektryczne X-go posiadają profesjonalne centra serwisowe w całych Stanach Zjednoczonych.
Moc dostarczana przez baterię roweru elektrycznego jest mierzona w Amperach. Ampery są mierzone w sile, podczas gdy napięcie popycha przepływ energii elektrycznej. Wyższe napięcie oznacza szybszą jazdę, natomiast wyższe ampery oznaczają grubsze przewody i większe akumulatory. Im wyższe napięcie, tym większa moc. To dlatego akumulatory litowo-jonowe są najlepszymi akumulatorami do rowerów elektrycznych. Mają one największą gęstość energii.
X-go bateria polimerowa litowo-jonowa charakteryzuje się dłuższą żywotnością niż inne elementy roweru elektronicznego. Baterie litowo-jonowe są również bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ nie ulegają szybkiemu rozładowaniu. Ponadto zawierają mniej kobaltu, niebezpiecznego metalu. Jednak metal ten ulega redukcji w miarę rozwoju zaawansowanych technologii akumulatorów. Możesz bezpiecznie jeździć na swoim e-bike’u nawet przez pięć lat!
Unit Pack Power (UPP) akumulator do roweru elektrycznego
UnitPackPower to akumulator o dużej pojemności, który posiada port ładowania USB oraz blokady. Jest również objęty roczną gwarancją. Przełącznik zasilania jest również nowy w tej jednostce baterii. Bezpiecznie jest przechowywać tę baterię w chłodnym i suchym środowisku. Istnieje wiele różnych stylów baterii do rowerów elektrycznych. Wybierz ten, który pasuje do Twojego stylu. Powinien on być również trwały i wytrzymać długie użytkowanie.
Kupując nowy akumulator do swojego e-bike’a, należy sprawdzić specyfikacje każdego urządzenia, aby upewnić się, że ma ono najlepsze cechy. Akumulator powinien pasować do ramy roweru i dobrze wyglądać po zamontowaniu. Może nie być wyposażony we wszystkie funkcje, więc musisz nadać priorytet funkcjom, które są dla Ciebie ważne. Niektórzy właściciele rowerów elektrycznych mają tendencję do wybierania największej baterii, jaką mogą znaleźć, ale nie zawsze jest to najlepsza opcja. Te duże mogą być nieporęczne i niewygodne do powieszenia.
Akumulator do roweru elektrycznego o mocy jednostkowej jest oceniany w watogodzinach, które są miarą energii użytkowej akumulatora. Na karcie informacyjnej akumulatora podana jest liczba watów, które może on dostarczyć w ciągu godziny. Na przykład, akumulator o pojemności 500Wh może dostarczyć do 500 watów na godzinę. Przeciętny e-bike będzie pracował z mocą 250 watów przez dwie godziny. Jednak większość rowerów elektrycznych nie wykorzystuje mocy w sposób ciągły, więc liczba Wh niekoniecznie przekłada się na czas jazdy.