Jeśli rozglądałeś się za rowerem elektrycznym, być może zauważyłeś kilka powszechnych błędów popełnianych przez konsumentów. Błędy te obejmują niezrozumienie przepisów i klasyfikacji rowerów elektrycznych. Aby uniknąć ich popełniania, przeczytaj dalej, aby poznać kilka wskazówek i porad. Zapoznaj się również z klasyfikacją e-rowerów i ich regulacją w USA, abyś mógł kupić właściwy. Następnie, weź udział w naszym zabawnym quizie na temat e-rowerów, aby dowiedzieć się, który z nich będzie dla Ciebie najlepszy.
Najczęstsze błędy popełniane przez konsumentów przy zakupie roweru elektrycznego
Wybór roweru elektrycznego może być przytłaczającym doświadczeniem. Istnieją dziesiątki różnych marek, systemów napędowych, rodzajów baterii, a nawet porad udzielanych przez sprzedawców. Oto kilka najczęstszych błędów popełnianych przez konsumentów przy zakupie roweru elektrycznego. Unikaj tych błędów za wszelką cenę! Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak kupić najlepszy rower elektryczny dla siebie! Pamiętaj również, aby przeczytać opinie klientów na temat różnych marek i sprawdzić warunki gwarancji.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez konsumentów przy zakupie e-roweru jest skupianie się na rozmiarze zamiast na funkcjach. Dzieje się tak często podczas porównywania różnych modeli. Choć e-rowery wyglądają podobnie, różne modele oferują różne korzyści. Poproś pracownika sklepu o wyjaśnienie wszystkich dostępnych funkcji i opcji przed zakupem produktu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że otrzymasz najlepszy produkt za pieniądze. Jeśli jednak jesteś początkującym kupującym, możesz ulec pokusie kupienia pierwszego, który zobaczysz.
Innym częstym błędem jest wybieranie niemetalicznych klocków hamulcowych. Niemetaliczne klocki hamulcowe mogą powodować problemy podczas hamowania. Aby uniknąć tych problemów, wybierz rower z metalowymi klockami hamulcowymi. Możesz zapytać właściciela sklepu z rowerami elektrycznymi o zalecenia dotyczące odpowiednich klocków hamulcowych. Upewnij się również, że sprawdzisz napięcie linki przed sfinalizowaniem zakupu. Zwrócenie uwagi na te błędy może pomóc w uzyskaniu wysokiej jakości e-bike’a za uczciwą cenę.
Klasyfikacja e-rowerów
Istnieją dwa podstawowe typy rowerów elektrycznych: klasa I i klasa II. Rowery klasy I zapewniają moc poprzez pedałowanie, natomiast rowery elektryczne klasy II mają przepustnicę, która pozwala rowerzyście wybrać, kiedy zastosować wspomaganie. Chociaż rowery klasy I mają możliwość pedałowania, są w stanie rozpędzić się tylko do 20 mph. E-rower klasy III posiada silnik, który można włączyć lub wyłączyć, aby zapewnić moc do 25 mph.
Klasyfikacja e-rowerów różni się w zależności od agencji zarządzającej gruntami i obszaru jazdy. Na przykład wiele agencji uważa wszystkie E-bike’i za zmotoryzowane i zezwala na nie tylko tam, gdzie wolno jeździć pojazdami zmotoryzowanymi. Inne natomiast uznają rowery klasy I E-Bike za funkcjonalnie podobne do rowerów niezmechanizowanych i zezwalają na jazdę nimi wszędzie tam, gdzie dozwolone są rowery zmechanizowane. Niestety, ze względu na tak szeroki zakres klasyfikacji, dostępność e-rowerów w systemach szlaków jest daleka od powszechnej.
Ostatecznie, zrozumienie klasyfikacji e-rowerów jest ważną częścią procesu decyzyjnego. Zrozumienie różnic pomiędzy poszczególnymi typami e-bike’ów pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję. Oto kilka ważnych punktów do rozważenia. Podstawowe różnice pomiędzy tymi dwoma typami:
Przepisy dotyczące e-rowerów w USA
W większości części USA e-rowery są legalne, ale poszczególne stany mają ostateczne zdanie. Większość stanów traktuje e-rowery jak tradycyjne rowery i stosuje tradycyjne przepisy ruchu drogowego. Są jednak jeszcze stany, które nadrabiają zaległości w zakresie przepisów dotyczących e-bike’ów. Jeśli więc planujesz zakup e-bike’a, upewnij się, że czytasz przepisy, aby być pewnym, że jesteś po właściwej stronie prawa.
Chociaż rząd federalny reguluje produkcję i pierwszą sprzedaż rowerów elektrycznych, ustawodawcy stanowi mają większą władzę nad eksploatacją rowerów elektrycznych. Wiele stanów zalicza rowery elektryczne do pojazdów mechanicznych i wymaga licencji oraz ograniczeń dotyczących miejsc, w których można i nie można na nich jeździć. Inne stany przeredagowały przestarzałe prawo, aby usunąć uciążliwe wymagania i uprościć proces dla konsumentów.
Państwa, które regulują kwestie związane z rowerami elektrycznymi, mają trzy poziomy klasyfikacji. W Północnej Dakocie e-bike jest rowerem z napędem silnikowym. Jeśli jego prędkość przekracza 20 mph, jest to rower zmotoryzowany. W Nowym Meksyku e-rowery są regulowane tak samo jak tradycyjne rowery. Muszą mieć takie same licencje jak pojazdy mechaniczne i muszą nosić kask.