Jeśli chcesz korzystać z programu rowerów publicznych, ważne jest, abyś wiedział, które z nich są odpowiednie dla Twojej lokalizacji. Wśród dostępnych opcji są Capital Bikeshare, Velib’ i Blue Bikes. Przyjrzyjmy się niektórym ich cechom oraz temu, jak możesz wybrać odpowiedni dla siebie.
Capital Bikeshare oferuje dwa programy: Day Passes i 24-Hour Passes. Day Pass kosztuje 8 dolarów i obejmuje nieograniczone, 45-minutowe przejażdżki na klasycznych rowerach. Członkowie mogą również korzystać z rowerów elektrycznych za obniżoną stawkę 0,10$/minutę. Ten program rowerowy to łatwy i przyjemny sposób na poruszanie się po Dystrykcie i odkrywanie lokalnych atrakcji.
Podczas gdy Capital Bikeshare zyskuje popularność w Dystrykcie, usługa nie jest pozbawiona problemów. W ostatnich tygodniach nastąpiła seria zakłóceń w funkcjonowaniu usługi. W niektórych przypadkach użytkownicy zgłaszali trudności z wymeldowaniem i zwrotem rowerów. Inne stacje działały wadliwie lub były niedostępne przez kilka godzin. Ponadto, stacje wykorzystujące energię słoneczną mogą nie działać w pełni przez kilka godzin.
Wybierając program rowerowy, należy wziąć pod uwagę, jak długo planuje się z niego korzystać. Capital Bikeshare posiada aplikację, którą można pobrać, co ułatwia wypożyczanie rowerów i ich zwrot po zakończeniu użytkowania. Ponadto, możesz kontrolować całe swoje doświadczenie z Capital Bikeshare za pomocą aplikacji. Aplikacja może pomóc Ci w zakupie karnetu lub wypożyczeniu roweru, a także daje Ci przegląd pobliskich doków.
Jeśli chcesz wypożyczyć rower w Waszyngtonie, powinieneś wybrać wygodny program, który oferuje niskie opłaty miesięczne. Chociaż Capital Bikeshare nie jest tak tani jak taksówki i metro, jest to najłatwiejsza i najtańsza opcja wypożyczania rowerów w okolicy. Jest również łatwy w użyciu, dobrze utrzymany i wygodny. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz krótkiej wycieczki czy noclegu, Capital Bikeshare oferuje różne opcje dla Ciebie.
Capital Bikeshare jest dostępny w wielu lokalizacjach na terenie Waszyngtonu. W samym Dystrykcie znajduje się ponad 300 stacji. Program jest własnością i jest obsługiwany przez Motivate, firmę, która została niedawno zakupiona przez Lyft. Oferuje ona również kod rabatowy dla wydziałów i pracowników kwalifikujących się do świadczeń.
Kluczem do wyboru programu rowerowego jest rozważenie, czy będziemy z niego często korzystać. Dla tych, którzy planują jeździć regularnie, członkostwo może być lepszym rozwiązaniem niż karnet. Członkostwo kosztuje więcej z góry, ale oferuje niższe opłaty za użytkowanie. Capital Bikeshare pobiera 85 dolarów za roczne członkostwo.
Jeśli jesteś członkiem Uniwersytetu GW, będziesz miał możliwość jeżdżenia za obniżoną roczną opłatę w wysokości 25 dolarów. Jest to świetna wartość w porównaniu do wynajmu samochodu w mieście. W Waszyngtonie jednodniowy karnet to tylko około 50 centów za przejazd, to samo dotyczy nieograniczonego 24-godzinnego karnetu w Bostonie. Jeśli nie jesteś pracownikiem uprawnionym do otrzymywania świadczeń, możesz wybrać członkostwo studenckie za 60 dolarów od normalnej ceny rocznego członkostwa.
Blue Bikes
Blue Bikes, program rowerów publicznych w Bostonie, jest obecnie jednym z największych w kraju. Wystartował w 2012 roku z zaledwie 1,800 rowerami w 194 stacjach i rozrósł się do ponad 3,000 rowerów w 300 lokalizacjach. Jego ekspansja skupiła się na dzielnicach o niskich dochodach, a na początku 2018 roku firma ogłosiła, że pozwoli posiadaczom kart SNAP jeździć za darmo.
Blue Bikes ma na celu rozszerzenie usług na społeczności o niższych dochodach i mniejszości, a także służyć mieszkańcom w dzielnicach o niskim wskaźniku posiadania samochodu. Program zapewnia również pomoc potrzebującym i konkretne wskaźniki do pomiaru postępów. Program ma na celu zapewnienie łatwego dostępu do rowerów mieszkańcom dzielnic o niskich dochodach i należących do mniejszości, a także osobom z branży usługowej i hotelarskiej.
Możesz kupić karnet lub płacić za pojedyncze przejazdy za pomocą aplikacji mobilnej Bluebikes. Rowery są bezpieczne, wytrzymałe i łatwe do jazdy, a zwrócić je można w każdym z dostępnych doków. Aplikacja zawiera również listę wszystkich stacji i doków, a także dostępność w czasie rzeczywistym. Użytkownicy mogą zapisać ulubione stacje i odpowiednio zaplanować swoje trasy.
Program wypożyczania rowerów Blue Bikes w Metro Boston to świetny sposób na poruszanie się po mieście przy zachowaniu przystępnej ceny. Ponad 2500 rowerów dostępnych do wypożyczenia w 260 stacjach sprawia, że jest to jeden z najłatwiejszych sposobów poruszania się po mieście. Pozwala też rowerzystom na odkrywanie nowych dzielnic. Stanowi również wygodną i niedrogą alternatywę dla taksówek i autobusów.
Jedno z badań programu rowerów miejskich Bluebikes w Bostonie, Massachusetts, zidentyfikowało pewne bariery w korzystaniu z programu. Użytkownicy programu wybrali 13 barier w korzystaniu z niego, podczas gdy osoby niekorzystające z niego wybrały 17 barier. W badaniu zidentyfikowano również dziesięć ułatwień. Bariery te powinny zostać usunięte, a program może zostać ulepszony, aby więcej osób z niego korzystało.
Program jest wspierany przez downtown Huntsville, Inc, Blue Cross Blue Shield of Alabama oraz agencję non-profit Life that Counts, która świadczy usługi dla szkół średnich w okolicy. To partnerstwo pomaga społeczności budować tętniącą życiem społeczność i przyciągać nowe firmy. Program rowerów Blue Bikes jest wspierany przez Downtown Huntsville Inc, organizację nonprofit, która finansuje program. W przeszłości miejski system rowerowy otrzymywał fundusze od Blue Cross Blue Shield of Alabama.
Velib’
Program rowerowy Velib to system wypożyczalni rowerów dla osób, które nie posiadają własnego roweru. Usługa obejmuje stacje dokujące w całym mieście i 20 000 rowerów, z których 35% jest elektrycznych. Każdego miesiąca abonenci Velib wykonują około 5,5 miliona przejazdów. 11 września system Velib osiągnął rekordową liczbę 215 000 przejazdów w ciągu jednego dnia.
Velib oferuje kilka opcji subskrypcji. Abonenci mogą kupić jednodniowy, trzydniowy lub siedmiodniowy karnet. Następnie mogą użyć karty, aby wypożyczyć do pięciu rowerów jednocześnie. Rowery te są elektryczne lub mechaniczne. Są one darmowe do 30 minut, ale za dłuższe przejażdżki pobierana jest niewielka opłata.
Program Velib wystartował w 2009 roku i odniósł ogromny sukces. Od momentu wprowadzenia systemu skorzystało z niego ponad 50 milionów osób. Program poprawił mobilność Paryżan i zmniejszył wpływ miasta na środowisko. Jednak program był nękany przez wandalizm i kradzieże. Model biznesowy firmy, który opiera się na wypożyczaniu rowerów, wzbudza kontrowersje.
Programowi Velib sprzeciwiają się niektórzy mieszkańcy Wielkiego Paryża. Przeszkodą może być planowana ekspansja usługi na obszary peryferyjne, czyli banlieues miasta. Jednak ekspansja na tych obszarach może być korzystna zarówno pod względem społecznym, jak i środowiskowym. Program może zachęcić więcej osób do pozostawienia samochodu w domu i dojeżdżania do pracy rowerem.
Od momentu rozpoczęcia programu pojawiło się kilka problemów. Po pierwsze, istnieje znaczny koszt instalacji i utrzymania systemu. Po drugie, trudno jest przewidzieć zainteresowanie i uczestnictwo. Po trzecie, korzystanie z rowerów Velib nie jest łatwe. Ponadto wiele rowerów ma przebitą oponę. To utrudniało ludziom korzystanie z usługi. Mimo tego problemu, program okazuje się być hitem wśród turystów.
Sukces programu rowerowego Velib zależy w dużej mierze od liczby stacji i dostępnych rowerów. W samym Paryżu znajduje się ponad 1300 stacji. Średnie dzienne wykorzystanie wynosi 100 000 przejazdów dziennie, ale liczba ta może spaść do dziesięciu tysięcy, jeśli jest to niekorzystny dzień. Ta czkawka odbija się czkawką ambitnej inicjatywie burmistrz Paryża Anne Hidalgo „Plan velo”. Ma ona nadzieję na zmniejszenie ruchu i zanieczyszczeń poprzez uczynienie miasta w 100 procentach przyjaznym dla rowerów do 2020 roku.
Na szczęście program rowerowy Velib jest w Paryżu wielkim sukcesem. Z ponad 20 000 abonentów, dwudziestoma tysiącami rowerów i oszałamiającą liczbą 1000 stacji, stał się on niezbędną formą transportu dla wielu paryżan. Pomogło to również zmniejszyć liczbę prywatnych pojazdów w Paryżu i poprawiło jakość powietrza w mieście.
GoBee może stanowić poważne wyzwanie dla systemu rowerów publicznych Velib w Paryżu. Jednak szefowie GoBee podkreślają, że ich firma jest systemem komplementarnym do systemu miejskiego. Dzieje się tak dlatego, że rowery GoBee pojawiają się dopiero wtedy, gdy system rowerów miejskich przechodzi transformację, która wymaga zamknięcia stacji dokujących. Co więcej, paryscy urzędnicy traktują firmy dockless bardzo poważnie. Zastępca burmistrza Jean-Louis Missika porównał dwie firmy dockless do Ubera i Airbnb.