Cycling ’74, MAX For Live i alternatywy dla ReWire

Cycling '74, MAX For Live i alternatywy dla ReWire

Ableton ogłosił, że wkrótce wyda nową wersję swojego flagowego oprogramowania do produkcji muzyki cyfrowej, Cycling ’74, obok jego alternatyw MAX for Live i ReWire. Ogłoszenie dotyczy również przyszłości programu Ableton Live, który obecnie zbliża się do kamienia milowego wersji 10. Jeśli chodzi o MAX for Live, to nowy produkt często przebija rdzeń Live, więc firma postanowiła wchłonąć całą jego technologię do Live. Choć wyjście poza ramy Abletona jest zbyt ryzykowne, to możliwe, że w przyszłości znajdzie się jeszcze miejsce dla innych projektów. Ableton

’74, kalifornijska firma najbardziej znana z oprogramowania Max for Live, została przejęta przez firmę Ableton. Firma została założona w 1997 roku i od tego czasu zajmuje się tworzeniem narzędzi MSP. Ableton ma długie relacje z Cycling ’74 i planuje nadal rozwijać i wspierać jej oprogramowanie. Oprogramowanie ’74 jest kompatybilne z różnymi platformami sprzętowymi i może być używane na każdym komputerze.

Wtyczka Max to kompleksowy zestaw narzędzi do syntezy, przetwarzania efektów i wzorców sekwencjonowania. Program może być również wykorzystywany do sterowania ramionami robotów i wyświetlaczami wideo. Ableton i Cycling ’74 połączyły siły, aby stworzyć dodatek łączący Maxa i Live. Plugin ten pozwoli Ci na wykorzystanie Maxa w Twoich występach na żywo. Można go również wykorzystać do sterowania ramionami robotów, kamerami wideo i innymi urządzeniami sprzętowymi.

Dodatek Max for Live jest mile widzianym dodatkiem dla każdego, kto używa Live. Max for Live wprowadza środowisko Max/MSP do Ableton Live, umożliwiając tworzenie i używanie urządzeń. Program jest kompatybilny z natywnymi urządzeniami Abletona i możesz używać własnych, niestandardowych instrumentów i efektów, a także korzystać z gotowych urządzeń i samouczków. Aplikacja zawiera również obszerny podręcznik pomocy oraz bibliotekę samplowanych instrumentów, efektów i zestawów perkusyjnych.

Cycling ’74

Kiedy Ableton i Cycling ’74 ogłosili swoją współpracę nad Max For Live, wiele osób było sceptycznie nastawionych do nowego oprogramowania. Podczas gdy interfejs Max For Live jest intuicyjny, wydajność programu jest daleka od imponującej. Wielu użytkowników miało problemy z konfiguracją funkcji Max For Live, a wielu uważało, że jest on zbyt ograniczony. Na szczęście twórcy programu wprowadzili kilka zmian, dzięki którym oprogramowanie jest bardziej wszechstronne i przyjazne dla użytkownika. Jeśli jesteś zainteresowany wypróbowaniem Max For Live, oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.

Ableton przejął twórców Max for Live, oprogramowania do produkcji muzyki i wydajności. Chociaż misją firmy Ableton jest służenie muzykom, założyciele oprogramowania Cycling ’74 zaspokajają potrzeby szerszej publiczności. Dzięki temu obie firmy będą mogły wspólnie pracować nad nowym zestawem narzędzi dla artystów wszystkich mediów. Nie wiadomo jednak, czy połączone zespoły będą kontynuować pracę nad innymi projektami.

Nadchodzące wydanie Max for Live łączy pakiet narzędzi z Cycling ’74 z nowym interfejsem użytkownika. Nowy Max zawiera pełen zestaw kreatywnych narzędzi, w tym zupełnie nowy interfejs wydajnościowy zoptymalizowany pod kątem szybkości i efektywności. Nowy Max zawiera również kolekcję potężnych nowych narzędzi do manipulacji sygnałem i projekcji na żywo. Dzięki tym wszystkim nowym narzędziom, występ na żywo może stać się wysoce kreatywnym i satysfakcjonującym doświadczeniem.

Max

Nowy MAX for Live jest najnowszym dodatkiem do rodziny cyfrowych stacji roboczych audio firmy Ableton. Oprogramowanie to zostało opracowane przez uznaną firmę programistyczną z San Francisco, Cycling ’74. Początkowo został opracowany do użytku z Opcode Systems, zanim stał się wyłącznym produktem Cycling ’74 w 1999 roku. Wczesne patche programu były inspiracją dla Abletona 1.0, który został wydany w 2001 roku. Dziś jest to nieocenione narzędzie dla producentów muzycznych, artystów i DJ-ów, którzy chcą tworzyć złożone pejzaże dźwiękowe.

Firma najbardziej znana jest z programów Max/MSP/Jitter, które wpłynęły na wielu artystów. Pomimo swojej historii, programy Cycling ’74 zostały wykorzystane przez Monolake do stworzenia prototypu Ableton Live. Oprócz wpływu na style muzyczne wielu artystów, firma stworzyła również bibliotekę narzędzi i samouczków, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie oszałamiających treści audio. Chociaż nie ma jednego przewodnika po opanowaniu Maxa, możesz znaleźć mnóstwo zasobów online, które pozwolą Ci zacząć.

Oprogramowanie zawiera ponad 200 wtyczek dla Live, w tym kolekcję Pluggo i Granulator II. Narzędzia te są bardzo wszechstronne i pozwalają stworzyć praktycznie wszystko, co można sobie wyobrazić. Dodatkowo, Max For Live bezproblemowo współpracuje z Live. Możesz nawet kupić pakiety Live/Max i zaoszczędzić pieniądze. Te pakiety kosztują około 300 dolarów. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem tego oprogramowania, sprawdź stronę internetową. Informacje są bardzo przydatne i przekonasz się, że są niezwykle przydatne w tworzeniu muzyki.

ReWire

ReWire to protokół audio, który umożliwia zdalne sterowanie i przesyłanie danych pomiędzy dwoma aplikacjami audio. ReWire jest obsługiwany przez większość głównych aplikacji DAW. Protokół ReWire może być użyty do kierowania dźwięku do i z programu Max/MSP. Aby rozpocząć, będziesz musiał skonfigurować patch Max/MSP i podłączyć swoje urządzenie do aplikacji host. Po skonfigurowaniu hosta i ReWire, możesz zacząć używać protokołu ReWire ze swoim DSP.

ReWire jest kompatybilny z szeroką gamą sprzętu i oprogramowania, a jego sterowniki zostały zaprojektowane z myślą o występach na żywo. Obsługuje sterowanie transportem i routingiem audio, jak również przewijanie audio z Reason lub Live do miksu Live. Max jest również kompatybilny ze sterownikiem ReWire, a sterownik rewire można znaleźć w preferencjach. Ten sterownik jest darmowy i jest dostępny dla systemu Windows. ReWire działa również na komputerach Mac i w systemie Linux.

ReWire jest łatwy w użyciu, nawet jeśli nie masz żadnego wcześniejszego doświadczenia z Max/MSP. Magicznym składnikiem jest obiekt rewire, który przyjmuje dwa argumenty: nazwę urządzenia klienckiego ReWire i liczbę wyjść audio. Urządzenia klienckie mogą być również wybierane za pomocą argumentu message. Obiekt ten jest używany do kierowania dźwięku z hosta do Max/MSP.

JavaScript

Max ma wbudowaną funkcję wyszukiwania w języku naturalnym i użytkownicy mogą jej użyć do znalezienia zasobów dla Cycling ’74. Można także przeszukiwać dyskusje na forum Maxa, by znaleźć potrzebne zasoby. Jest to istotna funkcja, jeśli szukasz konkretnego zasobu. Domyślna wyszukiwarka jest ograniczona do języka angielskiego i nie obejmuje wielu innych języków. Można jednak użyć funkcji wyszukiwania w języku naturalnym, aby znaleźć dowolny zasób w programie Max.

Na przykład, jeśli musisz pracować z floatami, ustaw atrybut Type na float. W przeciwnym razie należy wybrać styl jednostki Int. Domyślnie Max używa float, ale można to zmienić na int, jeśli trzeba pracować z większymi wartościami całkowitymi. Jeśli piszesz JavaScript, aby korzystać z GUI, powinieneś zmienić atrybuty Unit Style i Type, aby uczynić go bardziej elastycznym.

Cyclic Waves

Najnowsze wydanie biblioteki Cyclic Waves, Cycling ’74 Max for Live, jest już dostępne do pobrania. Jest to kolekcja niezbędnych urządzeń, które otwierają modularne możliwości Live. Zawiera również Pluggo for Live, darmową kolekcję urządzeń audio wywodzących się z firmowych wtyczek Pluggo. Ta kolekcja oferuje nieskończone możliwości zacierania sygnału i ciekawe przykłady projektowania wtyczek.

Vizzie

Jeśli jesteś nowy w Maxie, możesz chcieć obejrzeć serię wideo, „Vizie Visions”. Filmy opisują funkcje środowiska Max for Live oraz to, jak można je wykorzystać na swoją korzyść. Można używać zarówno wersji crossgrade, jak i dołączonej do programu Max. Są też pomocne wskazówki i porady dotyczące korzystania z produktu. Seria wideo pomoże Ci rozpocząć pracę i używać go od razu.

W nowej wersji ulepszono zestaw narzędzi multimedialnych na wiele sposobów, w tym całkowicie przeprojektowano interfejs w celu zapewnienia szybkości i wygody. Niezależnie od tego, czy szukasz dodać utwór lub edytować listę odtwarzania, nowy interfejs zapewnia szybki dostęp do mediów i plików patcher. Najnowsza aktualizacja zawiera również ulepszoną dokumentację oraz nowe funkcje pitch-stretching i time-stretching. Jest wiele więcej do kochania w tej wersji oprogramowania, więc upewnij się, że pobierzesz najnowszą wersję już dziś.

Nowa wersja Maxa posiada system mapowania MIDI inspirowany DAW. Możesz podłączyć kontrolery sprzętowe do praktycznie każdego elementu interfejsu. A ze względu na nowy system programowania wielokanałowego audio MC, możesz odblokować niesamowitą złożoność dźwiękową przy minimalnym wysiłku. Niezależnie od tego, czy jesteś muzykiem, czy DJ-em, będziesz chciał wypróbować nowe funkcje Max 8. Będziesz zadowolony, że to zrobiłeś.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *