Przepisy dotyczące rowerów elektrycznych w Wielkiej Brytanii

Przepisy dotyczące rowerów elektrycznych w Wielkiej Brytanii

Przepisy dotyczące e-rowerów w Wielkiej Brytanii są znacznie bardziej skomplikowane niż przeciętna osoba może sobie zdawać sprawę. Przepisy te muszą być brane pod uwagę razem z przepisami dotyczącymi rowerów. Choć przepisy te mają na celu ochronę użytkownika, nie są pozbawione własnych wyzwań. Oto kilka wskazówek dotyczących zakupu roweru elektrycznego. I nie bój się zadawać pytań. Nie musisz być prawnikiem, aby korzystać z zalet e-rowerów.

Pedelecs

Pedelecs to rowery elektryczne, które są napędzane silnikami, a nie siłą człowieka. Pedelecs to świetny sposób na poruszanie się po mieście lub dla osób starszych lub niepełnosprawnych na dojazdy do pracy. W Wielkiej Brytanii pedeleki są klasyfikowane jako lekkie motorowery, co oznacza, że muszą być zarejestrowane w DVLA jako pojazd silnikowy. Spoke and Motor to renomowana firma, która może zarejestrować Twój pedelec, również w DVLA.

Pedeleki są popularne w Europie kontynentalnej, szczególnie w krajach o silnych tradycjach rowerowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych rowerów, pedelec można wyłączyć, aby tylko pedałować, chociaż należy pamiętać, że trzeba będzie włożyć więcej wysiłku w pedałowanie, aby aktywować wspomaganie elektryczne. Chociaż można jeździć na pedelec jak na zwykłym rowerze, dezaktywując silnik, jest on znacznie cięższy i zwiększy odczuwany opór.

Elektryczne rowery składane

Korzystanie z elektrycznego roweru składanego jest doskonałą alternatywą dla opcji park and ride. Poza tym, że pojazdy te zapewniają świetny sposób podróżowania z rowerem, mają również dodatkową wygodę w postaci wspomagania elektrycznego. W rezultacie coraz więcej osób wybiera elektryczne rowery składane w Wielkiej Brytanii do codziennych dojazdów. Nie musisz już walczyć z ruchem ulicznym ani płacić za parkowanie roweru. Wybór odpowiedniego elektrycznego roweru składanego będzie teraz łatwiejszy.

Tern Evo to mały elektryczny rower składany, który składa się na dwie części. Możesz go łatwo przechowywać obok biurka w pracy lub w tylnej części samochodu. Łatwo go też naładować, a żywotność baterii wynosi 40 mil. Tern HSD oznacza „haul stuff daily” i jest dostępny w czarnej i czerwonej wersji kolorystycznej. Cena Tern Evo wynosi 3 999 funtów, co jest odpowiednikiem BMW i3 o podobnym przedziale cenowym.

Classic e-bikes

Classic e-bike jest jednym z niewielu rowerów elektrycznych dostępnych w Wielkiej Brytanii. Rower posiada zintegrowaną baterię litowo-jonową z dużym zamykanym szybkozamykaczem na słupku akumulatora. Posiada również zintegrowane światła i błotniki oraz może być wyposażony w zamek pielęgniarski w stylu holenderskim dla bezpieczeństwa Twojego i innych. W przypadku tego typu roweru nie ma wymogów dotyczących prawa jazdy ani ubezpieczenia, więc nie musisz mieć prawa jazdy. Akumulator Classic to dobra wartość, przy czym jest to rozwiązanie uniwersalne.

Pierwszą rzeczą, którą należy rozważyć, jest rodzaj jazdy, jaką planujesz uprawiać. Większość klasycznych rowerów elektrycznych jest przeznaczona do rekreacyjnych wycieczek po płaskim, równym terenie. Modele te mają zazwyczaj niższe biegi i poziomy wspomagania, ale wiele z nich posiada przednie zawieszenie, które łagodzi nierówności. Klasyczne rowery elektryczne są zazwyczaj zaprojektowane z ramą typu step-through, podobną do rowerów holenderskich. Hybrydowe rowery elektryczne są przeznaczone do różnych warunków jazdy i większość z nich ma jakąś formę zawieszenia.

Pedelecs with motors

Pedelecs with motors są bardzo powszechne w obszarach miejskich. Mogą być wykonane z prawie każdego rodzaju roweru. Konwencjonalne rowery mogą być przekształcone w pedeleki poprzez dodanie silnika i baterii. W ten sposób rowerzysta może pedałować i być wspomagany podczas jazdy. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie pedeleki są wyposażone w silniki. W tym przypadku silnik jest przede wszystkim odpowiedzialny za ruch pedeleku.

Pedeleki wyposażone w silniki mogą zwiększyć prędkość roweru, dzięki czemu nadają się do pokonywania wzniesień. Zasilanie jest zazwyczaj regulowane, a do jazdy na takim rowerze nie jest konieczne posiadanie prawa jazdy. Pedelecs mają rosnący rynek w ostatniej dekadzie i są legalne w większości obszarów. Pedeleki z silnikami są często droższe niż zwykłe rowery.

Legalność e-rowerów w Wielkiej Brytanii

Chociaż obecnie nie ma wymogu prawnego, aby kupić lub jeździć na e-rowerze w Wielkiej Brytanii, pewna doza legalności pozostaje nieuchwytna. W niektórych krajach rowerzyści nie muszą posiadać licencji, aby jeździć na rowerze elektrycznym, ale w Wielkiej Brytanii muszą być zarejestrowani, ubezpieczeni i przestrzegać przepisów drogowych. Ponadto, rowerów elektrycznych nie można używać na chodnikach, nawet jeśli są one oznaczone dla pieszych i rowerzystów. Rowerzyści muszą również przestrzegać kodeksu drogowego oraz stosować się do sygnalizacji świetlnej i znaków stopu. Udział w zajęciach z bezpieczeństwa rowerowego może być pomocny w poznaniu przepisów dotyczących tych ebike’ów.

Pomimo potencjalnych zalet roweru elektrycznego, legalność tych rowerów w Wielkiej Brytanii jest nadal niejasna. Motocykl może być zarejestrowany w Wielkiej Brytanii tylko wtedy, gdy jego ciągła moc szczytowa wynosi 250 watów. Oznacza to, że e-bikes bez pedałów nie mogą być używane na drogach w Wielkiej Brytanii. Dla osób w Irlandii Północnej uzyskanie licencji może być łatwiejsze, jeśli silnik ma ciągłą moc szczytową 250 W lub więcej.

Koszt ubezpieczenia e-bike’a

Firma Markel jest jednym z największych ubezpieczycieli, którzy sprzedają polisy ubezpieczeniowe na e-bike’a. Polisy oferowane są za mniej niż 100 dolarów rocznie i zawierają takie elementy jak pełnowartościowe koszty wymiany oraz do 1000 dolarów na części zamienne i akcesoria. Polisy mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb i obejmują wszystko, od pokrycia medycznego po pomoc drogową. Ponadto, wiele polis zawiera pomoc drogową do 35 mil na każdą awarię. Strona internetowa Velosurance nie ujawnia wszystkich szczegółów dotyczących innych polis.

Cena ubezpieczenia roweru elektrycznego jest bardzo zróżnicowana, ale często wynosi mniej niż 100 dolarów na rok, a nawet mniej na miesiąc, w zależności od rodzaju ubezpieczenia. Niektóre polisy oferują zniżkę na wiele rowerów, podobną do zniżki na wiele samochodów w przypadku ubezpieczenia samochodowego. Jeśli posiadają Państwo więcej niż jeden rower elektryczny, składka może zostać obniżona. Z kolei tradycyjne rowery mogą korzystać ze zniżek od stowarzyszeń rowerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *