Istnieje kilka rodzajów rowerów elektrycznych. Te motocykle i skutery są pojazdami elektrycznymi typu plug-in. Działają one na energię elektryczną przechowywaną w akumulatorze i napędzaną przez jeden lub więcej silników elektrycznych. Elektryczne skutery są rowerami i motocyklami z ramą typu step-through i nie wymagają użycia gazu ani oleju. Te motocykle i skutery wykorzystują ten sam system ładowania co konwencjonalne motocykle, ale posiadają ramę typu step-through dla lepszej zwrotności.
Elastyczność
Elastyczność popytu na e-rowery jest bardzo niska, a szacunki dotyczące jej skutków są stosunkowo skromne. Bardziej realistycznym szacunkiem byłby współczynnik trzy lub dwa, w zależności od przyjętej elastyczności cenowej. Ponadto elastyczność popytu na e-rowery zmienia się w zależności od liniowego modelu popytu na model siłowy. W rezultacie model siłowy wyjaśnia około 30% więcej indukowanego popytu na e-rowery. Jednakże przedstawione szacunki są dość konserwatywne, a wpływ programu może być wyższy niż zgłoszony.
Z kolei osoby o niższych dochodach są bardziej wrażliwe na cenę i rabaty. Jest to zgodne z teorią funkcji zagregowanego popytu, gdzie większe zachęty zmniejszają wykorzystanie samochodów prywatnych. W tym scenariuszu wpływ zachęt rządowych na sprzedaż rowerów elektrycznych jest podobny w różnych lokalizacjach. Model szacuje, że dodatkowa sprzedaż rowerów elektrycznych jest wprost proporcjonalna do wysokości rabatu. Na przykład, jeśli rząd wprowadzi program rabatowy o wartości 100$, całkowita liczba sprzedaży nowych rowerów wzrośnie o 41%.
Prędkość
Prędkość motocykla roweru elektrycznego jest regulowana przez wiele czynników, w tym wagę, konstrukcję i rozmiar baterii. E-bike, który osiąga prędkość 28 MPH jest uważany za motorower, którym nie można legalnie jeździć po ścieżkach rowerowych. Motocykle, które osiągają ponad 50 MPH są uważane za rower nieregulowany i mogą być narażone na problemy prawne. Motocykle typu E-bike mają kształt motocykla, z baterią umieszczoną w przednim trójkącie. Niektóre modele mogą osiągać nawet prędkość do 50 MPH.
Prędkość motocykla typu electric bike jest ograniczona przepisami miejskimi i stanowymi. Różni się ona w zależności od modelu i producenta, ale większość modeli jest ograniczona do 20 MPH. Rowery elektryczne są klasyfikowane według klas, ale klasy te nie są jednolite we wszystkich 50 stanach. Aby uzyskać wyjaśnienia dotyczące przepisów stanowych, należy skontaktować się z lokalnym DMV. Ogólnie rzecz biorąc, rowery elektryczne klasy 1 i 2 mogą być legalnie używane na drogach publicznych. Choć ograniczenia prędkości mogą się różnić, większość stanów pozwala na jazdę z prędkością ponad 28 MPH.
Zasięg
Przy wyborze motocykla elektrycznego zasięg jest jedną z najważniejszych kwestii. Pojemność baterii i wydajność elektroniki napędowej odgrywają ogromną rolę w ogólnym zasięgu. Aby zwiększyć zasięg motocykla elektrycznego, niektórzy producenci dodają funkcje takie jak hamowanie regeneracyjne. Technologia ta spowalnia motocykl przed zadziałaniem klocków hamulcowych, przedłużając żywotność baterii. Niektórzy producenci wprowadzają również ogniwa paliwowe i superkondensatory, aby zwiększyć wydajność swoich źródeł zasilania.
Choć do tego, by motocykle elektryczne przewyższyły silniki benzynowe, jest jeszcze długa droga, producenci czynią postępy dzięki nowym technologiom zwiększającym zasięg i możliwości magazynowania energii. Elektryczne układy napędowe mogą jeszcze przez kilka lat nie dorównać lub przewyższyć zasięgiem silnik benzynowy, ale jeśli weźmiesz pod uwagę dzisiejszy zasięg motocykli elektrycznych, będziesz zadowolony z zakupu. Pamiętaj tylko, że mają one swoje ograniczenia i powinieneś je zaakceptować, jeśli chcesz skorzystać z ich funkcji.
Koszt
Jeśli myślisz o zakupie motocykla elektrycznego, powinieneś najpierw zastanowić się, czego się spodziewać. Motocykle elektryczne wymagają dostępu do energii elektrycznej, podobnie jak tradycyjny rower. Choć może się to wydawać niedużym problemem, do zasilenia silnika elektrycznego wymagane jest ładowanie. Motocykle elektryczne wymagają również pewnej konserwacji. Przegląd, który może wynieść od siedemdziesięciu do stu dolarów, jest zalecany po pięciu lub sześciu miesiącach normalnego użytkowania.
Cena roweru elektrycznego zależy od wielu czynników. Rodzaj komponentów, marka i model będą decydować o cenie. Najbardziej podstawowe elementy to silnik i akumulator. Modele z wyższej półki mogą osiągać cenę nawet 8000 dolarów. Jednak początkujący rower elektryczny będzie prawdopodobnie kosztował zaledwie kilka tysięcy dolarów. W Ameryce Północnej motocykle elektryczne są już dostępne, a ich ceny będą nadal spadać. W rezultacie, w najbliższych miesiącach motocykle elektryczne staną się bardziej przystępne cenowo.
Legal limbo
Przez krótki okres rowery elektryczne znajdowały się w prawnym limbo. Były klasyfikowane albo jako rower, albo jako pojazd silnikowy, ale nie jako oba. Dzięki temu można było nimi jeździć po parkowych szlakach i ścieżkach rowerowych, ale prawo w poszczególnych stanach było niespójne. W końcu, zamieszanie doprowadziło do wielu pozwów i zmian w przepisach. Prawne zawieszenie trwa do czasu, gdy EPA i rządy stanowe opracują jednolity system dla rowerów elektrycznych.
Jednakże nastąpił postęp. Niedawno ustawodawca stanowy przyjął ustawę, która zalegalizowała niskoobrotowe rowery elektryczne. W Nowym Jorku rowery te są teraz dozwolone na ścieżkach rowerowych, chodnikach i ulicach. Jednak te rowery nie są jeszcze utytułowane, zarejestrowane lub ubezpieczone, a zatem są w zawieszeniu. Dopóki ustawodawca nie przyjmie ustawy, nie są one legalne w Nowym Jorku. Obecnie tylko kilka stanów zalegalizowało te rowery, w tym Nowy Jork, ale to może się wkrótce zmienić.
Koszt posiadania motocykla elektrycznego
Posiadanie motocykla elektrycznego staje się coraz bardziej popularne, ponieważ coraz więcej osób jest zainteresowanych zmniejszeniem ilości zużywanego gazu. Ten rodzaj motocykla jest bardzo niedrogi i może zaoszczędzić pieniądze na gazie, a jednocześnie pomóc środowisku. Jeśli rozważasz zakup roweru elektrycznego, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zaoszczędzić pieniądze i chronić środowisko. Po pierwsze, upewnij się, że masz dostęp do energii elektrycznej, ponieważ ładowanie baterii motocykla elektrycznego może trwać do ośmiu godzin i kosztować zaledwie 1 dolara. Najlepszym czasem na ładowanie baterii motocykla elektrycznego jest noc, kiedy korzystanie z energii elektrycznej jest najtańsze. Możesz również generować własną energię elektryczną, aby zaoszczędzić pieniądze na zasilaniu i zmniejszyć swój ślad węglowy.
Koszt posiadania motocykla elektrycznego różni się w zależności od modelu, ale ceny Zero FX i Zero FXS zaczynają się od 8 495 dolarów. Lightning LS-218 jest najszybszym motocyklem produkcyjnym na świecie. Zero model S jest najbardziej przystępnym motocyklem elektrycznym, kosztującym jedynie 10 995 dolarów MSRP. Zero model S kosztuje 10 995 dolarów i jest wyposażony w akumulator o pojemności 7,2 kW. W porównaniu z motocyklem benzynowym, koszt wymiany lub naprawy silnika elektrycznego będzie minimalny.